جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حاتمی

حوزه/مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت انس و الفت دانش آموزان با قرآن و نهج‌البلاغه گفت: هیچ کتابی بعد از قرآن، نمی‌تواند در کنار نهج‌البلاغه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، براتعلی حاتمی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: نهج‌البلاغه کتابی ماندگار و جاودان است که باید بیشتر به آن توجه کرد و مورد استفاده قرار داد.

وی بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با نهج‌البلاغه تأکید کرد و افزود:‌ مفاهيم عميق نهج‌البلاغه بايد در دسترس دانش‌آموزان قرار گيرد تا مفاهيم و مطالب آن به صورت كاربردی وارد زندگی روزمره آن‌ها شود.

حاتمی با اشاره به اثرگذاری مفاهیم قرآنی به‌صورت جهانی، گفت: شاعران و بزرگانی چون سعدی و فردوسی که سخنانشان در سر در سازمان ملل می‌درخشد، علت آن بهره‌گیری و انس با قرآن کریم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته قرآن تصریح کرد: اگر دانش آموزان به موفقیت در کسب علم و دانش رسیدند بدانند که همه این‌ها از الطاف قرآن کریم است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب انسان‌سازی بوده و هر چه برای خدا و قرآن بدهیم موجب افتخار است چرا که قرآن به انسان‌ها پناه می‌دهد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان ‌شمالی نیز در این آیین از آغاز نهضت عمومی برای فعالیت‌های دینی در مدارس این استان خبر داد و گفت: نهضت عمومی برای فعالیت‌های دینی در استان آغاز ‌شده است و امیدواریم این نهضت همچنان ادامه داشته باشد زیرا جامعه اسلامی تشنه معارف اسلامی است.

علی شورزاده اظهار داشت: قرآن یکی از امانت‌های بزرگی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) در اخبار ما گذاشته است که امروزه در خراسان‌ شمالی از این هدیه بزرگ به نحو مطلوبی استفاده شود و آن را نگه‌داری کنیم.

شورزاده با اشاره به تلاش آموزش‌وپرورش خراسان‌ شمالی در نخبه پروری قرآنی دانش آموزان تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش استان از دوره‌های ابتدایی و بعدازآن تلاش می‌شود که نخبه‌های قرآنی پرورش یابند و به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha