شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدوی پور

حوزه/رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با بیان اینکه دفاع از دین خدا، عهد اختصاصی سالار شهیدان با خداوند بود، گفت: مهم‌ترین محور بندگی دفاع از دین خدا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، جمعه‌شب در یادواره شهدای طلبه مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، با بیان اینکه دفاع از دین خدا، عهد اختصاصی سالار شهیدان با خداوند بود، اظهار داشت: مهم‌ترین محور بندگی دفاع از دین خدا است.

 وی با اشاره به عهد اختصاصی سالار شهیدان با خداوند، افزود: عهد اختصاصی سالار شهیدان با خداوند دفاع از دین خدا بود، ایشان به این عهد خصوصی وفا کرد و در غربت دین به دفاع از دین آمد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور ادامه داد: امام حسین (ع) می‌فرماید: « وَعَلَی الاِْسْلامِ اَلسَّلامُ اِذْ قَدْ بُلِیَتِ الاُْمَّهُ بِراع مِثْلَ یَزیدَ» یعنی فاتحه اسلام خوانده می‌شود اگر یزید حکومتش گسترده شود، سالار شهیدان با تمام هستی‌اش به این عهدش وفا کرد و بهترین سرمایه‌هایش را در راه خدا داد

وی با بیان اینکه امروز ما هم موظف به همین وفای به عهد سالار شهیدان هستیم، گفت: بعد از قرن‌ها پرچم اسلام، پرچم الله‌اکبر در این کشور حسین بن علی(ع) به اهتزاز درآمده و همه ما موظفیم با تمام وجودمان این پرچم را در اهتزاز نگه داریم که این پرچم، پرچم سالار شهیدان ابی‌عبدالله الحسن (ع) است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد افزود: آن‌چنان‌که سالار شهیدان ایستاد و مقاومت کرد و با همه هستی‌اش این پرچم را در اهتزاز نگه داشت، اینک که به برکت خون شهیدان بار دیگر پرچم اسلام در گوشه‌ای از جهان به نام ایران اسلامی به اهتزاز در آمده موظفیم به عهدمان با خدا وفا کنیم و رهرو راه سالار شهیدان باشیم.

وی، مهم‌ترین محور بندگی را دفاع از دین خدا دانست و گفت: اگر از روی زمین مساجد، حسینیه‌ها و مدارس قرآنی برداشته شود زمین به فساد کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، دفاع از حریم دین را مهم‌ترین کار شهدا، قبل از شهادت، در زمان شهادت و بعد از شهادت عنوان کرد.

حجت‌الاسلام ایزدی، مدیر مدرسه امام صادق (ع) نیز در این آیین، پیروزی بر داعش را از الطاف الهی خواند که خداوند آن را به مسلمانان دنیا عنایت کرده است.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم از خودمان باقیات‌الصالحات برجای گذاریم، گفت: در مدارس طلاب، فلسفه، علوم انسانی، احکام و ... تدریس می‌شود و افرادی که این‌گونه مدارس را تأسیس کردند نقش مؤثری در زمینه دین‌داری و ایمان به خدا در جامعه داشتند.

تلاش دشمن برای نفوذ به حوزه های علمیه

 مؤمنی یکی از راویان دفاع مقدس در این آیین گفت: دشمن تلاش دارد تا به حوزه های علمیه نفوذ کند، ازاین‌رو باید بیشتر مراقب باشیم.

وی علت ۸ سال طول کشیدن دفاع مقدس را قرار داشتن کشور ایران در مقابل تمام جهان دانست و افزود: صدام با مین‌گذاری کردن، خرمشهر را تبدیل به مسلح‌ترین شهر کرده بود که کسی نتواند آن را باز پس‌گیرد.

گفتنی است، یادواره شهدای طلبه مدرسه علمیه امام صادق (ع) از جمله شهیدان احمدرضا ترکانلو، علی رمضانی و سید مهدی هاشمی و همچنین بزرگداشت رحلت حجت‌الاسلام شیخ قاسم ارحامی از مؤسسین مدرسه امام صادق (ع)، با حضور طلاب، روحانیون و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha