پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات، گفت: امروز جامعه نیاز به نشر و تولید علم دارد، اما تا مهارت‌های راهبردی وجود نداشته باشد و کیفیت آن را ارتقا ندهیم، نمی‌توانیم انتظار تولید و پژوهش قوی هم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سیدموسی رجایی  پیش از ظهر امروز در سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات حوزه علمیه که در سالن غدیر دفتر تبلیغات قم برگزار شد، به جایگاه و نقش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تولید علم اشاره کرد و گفت: نقش منابع انسانی در تولید علم بسیار پررنگ است. سازمان از هرمی تشکیل شده است که از جمله آن، مدیران در سطوح مختلف هستند و آن‌قدر این نقش مهم است که اگر این مدیران نتوانند به رسالت خود عمل کنند، برنامه تعریف شده که همان تولید علم و پژوهش است، عقیم خواهد ماند.

وی افزود: مدیران سازمان، باید کسانی باشند که از دانش و تجربه و مهارت مورد نیاز برای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی برخوردار باشند. اگر مدیری از مهارت ادراکی مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند اهداف بلندمدت را برای کیفیت خدمت‌رسانی طراحی و اجرا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجایی گفت: اگر پژوهش، بی‌ارتباط و ازهم‌گسیخته است، برای این است که نتوانسته‌ایم در بحث مهارت‌افزایی و در جهت وحدت، قدم درستی برداریم. امروز جامعه نیاز به نشر و تولید علم دارد اما تا مهارت‌های راهبردی وجود نداشته باشد و کیفیت آن را ارتقا ندهیم، نمی‌توانیم انتظار تولید و پژوهش قوی هم داشته باشیم.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان کرد: مدیریت و منابع، دو بال مهم در تولید علم و پژوهش هستند و اگر این دو امر مهم نباشد، برنامه‌های ترسیم شده اجرا نخواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائلی که سازمان‌های درگیر هنوز نتواسته اند حل کنند، موضوع بازخوردگیری است. اگر پژوهش‌ها، مسئله‌محور و نیازمحور نباشد، شاهد موفقیت در پژوهش نخواهیم بود. بازخوردگیری به مفهوم نیازسنجی و نیازمحوری است.‌ آیا تولیدات علمی در جامعه، نیازسنجی، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار شده است؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجایی در پایان،‌ بر توانمندسازی و مهارت‌افزایی منابع انسانی و مدیریتی برای تولید بهتر علم و رسیدن به اهداف تعیین شده، تأکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha