یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسینی

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت و تریبون داران وضعیت را برای مردم تبیین کنند و هر پایگاه فرهنگی ما باید کلاس دشمن شناسی برای جوانان باشد که آینده نظام در دست آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با تأکید بر هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان از سوی آحاد مردم و نسل جوان، اظهار داشت: امروز باید هوشیار بود زیرا این انقلاب ساده به دست نیامده و جوان ایرانی باید آنچه تکلیف اوست را به خوبی اجرا نماید و تابع سخنان رهبر معظم انقلاب باشد.

وی افزود: دشمن شاهد آن بود که با زور و زر نتوانست موفق شود و تنها راه را در تزویر دید و از این راه است که به مقابله با نظام اسلامی برخاسته و متاسفانه برخی سخنان آنها از گلوی داخلی‌ها در حال خارج شدن است.

وی ادامه داد:  اگر می‌خواهیم دشمن را بشناسیم باید ابتدا امام را بشناسیم؛ همان طوری که رهبری فرمودند تحریم‌ها ایران را بیمه می‌کند و شاهد آن بودیم که در زمان تحریم، رشد علمی ایران چند برابر شد و در دیگر قسمت‌ها رشد داشتیم که این‌ها سبب شد دشمن روش خود را عوض کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: جنگ، ایران را واکسینه کرد و مردم ایران پخته شدند تا دشمن را بشناسند و حتی اگر نوع جنگ عوض شود نیز مردم آماده هستند.

وی اظهار کرد: انسان اگر دشمن را نشناسد در پازل او قرار می‌گیرد و اگر کسی به اهل بیت و رهبری پشت کند و امام را تنها بگذارد در دامن دشمن افتاده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن‌شناسی مقدم بر دوست‌شناسی است؛ چراکه شاخصه‌های دشمن نمایان است ولی امروز دشمن در لباس دوست دارد وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز باید مراقب باشیم که دشمن شناسی به دشمن هراسی منتهی نشود، اظهار کرد: دشمن شناسی در جامعه اسلامی باید منجر به تقویت خلاقیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در شرایط کنونی قدرت سیاسی در محیط مجازی تبدیل به قدرت فرهنگی شده است، بیان داشت: قدرت فرهنگی در هر جامعه تعیین کننده سرنوشت آن است؛ چراکه نظام قدرت در فضای مجازی برای حریف خود بازی تولید می کند و تغییر فرهنگ محصول فشار و کشش در فضای مجازی است.

وی افزود: نفوذ از مسیر فرهنگ در حوزه ناخودآگاه و خودآگاه جامعه برای تامین اهداف نظام قدرت صورت می گیرد و قدرت عقلانیت الهی کارآمد ترین ابزار در مقابل جنگ نرم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha