جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهر

نشست علمی - پژوهشی با موضوع «راهکارهای فقه تربیتی در مواجهه با آسیب های اخلاقی خانواده» با حضور كادر و طلاب در مركز تخصصي فقه و اصول النفيسه اصفهان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان افتخار سادات علوی، در جمع خواهران طلبه در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، اظهار کرد: در زندگی انسان تحقیق، برنامه ریزی و عمل به یافته ها نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: تحقیق این امکان را به یک طلبه می دهد که مسائل مختلف به خصوص مسائل فقهی را بررسی کند و اطلاعات خود را درباره مسائل نامعلوم افزایش دهد و سپس راه حل هایی برای حل معضلات بیابد.

استاد حوزه خواهران اصفهان ادامه داد: منابع فقهی آیات و روایات اهل‌بیت(ع) و بهره‌گیری از نظریات تربیتی روان‌شناسان، به شناسایی آسیب‌های خانوادگی زوجین در حوزۀ شناخت، عواطف و رفتار می‌پردازد و راهکارهایی جهت اصلاح ارائه می‌نماید.

وی، اعتقادات اشتباه، نشناختن اهداف زندگی مشترک و وظایف زناشویی، خطاهای اصول تفکر، وسواس فکری، عدم تناسب افکار زوجین و... را از آسیب‌های شناختی برشمرد و راهکار اصلاحی آن را توجه به گزینش همسر مناسب، مشورت، شناخت وظایف، درنظرگرفتن تفاوت‌های جنسیتی و دوری از هرگونه بدبینی دانست.

علوی تصریح کرد: اضطراب، افسردگی، اختلال در روابط عاطفی را از مهم‌ترین آسیب‌های عاطفی است، مدیریت هیجان و مثبتاندیشی، استفاده از اهرمهای استراحت و تفریحات سالم و پاکسازی روح از احساسات منفی، راهکار اصلاحی‌ می‌باشد.

استاد حوزه خواهران اصفهان ادامه داد: درناحیۀ آسیب‌های رفتاری، عدم تمکین، نشوز، بیتوجهی به اصول اخلاقی، پرخاشگری،ضرب، جرح و بالاخره شقاق، به‌ عنوان آسیب تلقی می‌شود.

کارشناس مسائل خانواده در پایان گفت: مسئله ازدواج، تربیت فرزندان، بایدها، نبایدها، دستور العمل ها و رسیدن به آرامش واقعی، آمیخته با مسائل فقهی است، فقه عین زندگی است و همه مسائل زندگی بر اساس فقه چینش شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha