جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه دانش افزایی روش تربیت نوجوان ویژه اساتید همدانی

حوزه/ حجت‌الاسلام آقاجانی گفت: استادان و مربیان نباید نوجوانان را با دوران نوجوانی خود یا نوجوانان دیگر مقایسه کنند، زیرا هر فرد دارای ویژگی‌های اخلاقی متفاوتی است و روش مقایسه‌ای، جزو روش‌های غلط تربیتی به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام محمدصادق آقاجانی، از کارشناسان مشاوره حوزه های علمیه، عصر امروز در کارگاه «دانش افزایی آسیب شناسی دوران نوجوانی»، در سالن جلسات کتابخانه مدرسه علمیه آیتالله آخوند(ره) همدان، گفت: نوجوانی دوره حساسی است و تغییرات این دوره، مسئلهای طبیعی است.

وی ادامه داد: استادان و مربیان نباید نوجوانان را با دوران نوجوانی خود یا نوجوانان دیگر مقایسه کنند، زیرا هر فرد دارای ویژگی های اخلاقی متفاوتی است و روش مقایسه ای، جزو روش های غلط تربیتی به شمار می رود.

این کارشناس مشاوره بیان داشت: خواب، خوراک و ورزش سه مقوله مهم در تربیت و تحصیل نوجوانان به ویژه طلاب نوجوان است که در محیط خوابگاهی، زندگی و تحصیل می کنند.

وی در ادامه افزود: کمال گرایی یکی از مشکلات و آسیب های دوره نوجوانی است. بعضی از نوجوانان فکر می کنند که باید همانند آیت الله بهجت(ره) یا فلان عالم دینی عمل کنند، به همین سبب دچار مشکلاتی خواهند شد.

حجت الاسلام آقاجانی ادامه داد: از دیگر آسیب های دوران نوجوانی، وابستگی به دوست و همکلاسی است که باید مربیان تربیتی و استادان با رعایت نکات تربیتی، جلوی تشدید این مسئله را بگیرند.

وی در ادامه افزود: نوجوانی دوره حساسی است، بدین معنا که نوجوانان به شدت درگیر تفکر هستند، به همین سبب مربیان تربیتی باید به اصلاح فکری نوجوانان بپردازند.

کارشناس مشاوره در پایان با اشاره به دوره حساس بلوغ جنسی در نوجوانی، خاطرنشان کرد: دوره نوجوانی، دوره حساس رشد و بلوغ جنسی است و باید در اینباره پاسخ صحیح به نوجوان داده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha