چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کودکان مسلمان در غرب هدف اسلام هراسی و تمسخر کلامی هستند

حوزه/یک مطالعه جدید که توسط مرکز کودکان وینیر در لندن انجام گرفته نشان داد که کودکان مسلمان برخوردهای ناخوشایند اسلام هراسی و تمسخر و حمله کلامی را متحمل می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از lfpress، یک مطالعه جدید انجام شده در انگلستان نشان داد که کودکان مسلمان دائما به سبب دین و باورهای اسلامی شان مورد تمسخر و حمله کلامی قرار می گیرند.

شدت اسلام هراسی در لندن کار را به جایی رسانده که برخی کودکان مسلمان حتی از رفتن به مساجد وحشت دارند. این مطالعه  جدید توسط سهیم الکاظم، درمانگر خانواده و کودک در مرکز کودکان وینیر در لندن انجام گرفت. وی 25 دانش آموز مسلمان در رده های سنی مربوط به دوره های 6 ، 7 و 8 در مدارس ابتدایی مورد مصاحبه قرار داده است.

الکاظم در این باره گفت: بسیاری از کودکان درباره برخوردهای ناخوشایند و تلخی که به خاطر مسلمان بودن با آن ها روبرو بوده اند سخن گفته اند.  آن ها به سبب اعتقادات دینی شان در معرض برخورد دائمی قرار دارند و به همین جهت احساس امنیت نمی کنند.

این مطالعه به طور مشترک توسط خدمات کودکان وینیر، مدرسه جامعه شناسی در دانشگاه کینگ و مرکز منابع مسلمانان در حمایت از خدمات اجتماعی و ادغام انجام گرفت.

ترس از هدف قرار گرفتن یکی از آشکارترین نگرانی های این کودکان در تحقیقات انجام شده بود. الکاظم در تحقیقاتش نوشته کودکان مسلمان دائما مورد سرزنش کلامی ، تحقیر و استهزا قرار گرفته اند و به آن ها گفته می شود که باید لندن را ترک کنند. عدم مصرف مشروبات الکلی، حجاب و فرهنگ اسلامی از دلایل سرزنش و استهزای کودکان مسلمان در جوامع غربی اعلام شده اند.

الکاظم در این باره گفت: عبارت های نیشدار و کنایه آمیزی چون «به کشور خودت برگرد» چندین بار گفته شده اند.

میهاد فهمی از کمیته حقوق بشر در شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: پیروان اسلامی همیشه هدف کلیشه های منفی بوده اند. به ویژه کسانی که دین اسلام را درک نمی کنند. آن ها تصور می کنند کودکان مسلمان از خانواده های سرکوب شده آمده اند و این تصور کلیشه ای و اشتباه با حقیقت فاصله زیادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha