شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کشیش و بانوی محجبه آمریکایی به جنگ اسلام‌هراسی رفتند

حوزه/ یک بانوی مسلمان محجبه دارای مدرک حقوق از هاروارد به همراه یک کشیش آمریکایی، رابطه همکاری مشترکی برای مبارزه با اسلام‌هراسی، تبعیض و تفرقه در جامعه غرب ایجاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک بانوی مسلمان محجبه دارای مدرک حقوق از دانشگاه هاروارد به همراه یک کشیش سفیدپوست آمریکایی از کلیسای لوتران، رابطه همکاری مشترکی برقرار کرده و با برگزاری تورهای دو نفره در شهرهای مختلف آمریکا، به مبارزه با اسلام‌هراسی و تبعیض می پردازند.

تبلیغات دینی افضلی بانوی محجبه با همراهی کشیش تری کایلو برای ساکنان واشنگتن به امری عادی تبدیل شده است. این دو نفر معمولاً مراسم‌ خود را در شهرهای کوچک و در عین حال بسیار افراط‌گرا برگزار می‌کنند که حامی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستند و احتمالاً تاکنون از نزدیک حتی یک بار هم یک مسلمان را ندیده‌اند.

افضلی در این‌باره به خبرنگاران گفت: فضای کنونی جامعه امروز، تفرقه و شکاف روبه‌رشد میان مردم، قطبی شدن، نفرت و حتی خشونت، به شدت مرا آزار می‌دهد.

افضلی در ادامه گفت: ما مشترکات زیادی با خواهران و برادران مسیحی‌ داریم اما متأسفانه صنعتی وجود دارد که تمام تلاشش را می‌کند که اطلاعات غلط درباره ما مسلمانان ترویج دهد و هدفش ایجاد تفرقه میان مردم است.

وی افزود: اکثریت قاطع فقط سعی می‌کنند که به زندگی روزمره‌شان بپردازند و این هیچ مغایرتی با دستورات قرآن مجید ندارد. خشونت ضداسلامی پیش از آمدن ترامپ هم بود و بسیار پیش‌تر از او نیز وجود داشته و این چیزی نیست که ما بتوانیم فقط یک نفر را به خاطرش مقصر بدانیم.

وی درباره وضعیت مسلمانان در جامعه آمریکا نیز گفت: مسلمانان نمی‌توانند به صد نفر دوست صمیمی قناعت کرده و آن را حفظ کنند. ما باید گروه‌های اجتماعی و اعتقادی گسترده تشکیل دهیم و مردم را به آشناشدن با مسلمانان دیگر ترغیب کرده و گفت‌وگوهای قابل توجهی با آنها داشته باشیم.

اسلام‌هراسی بر کلیت جامعه تأثیر می‌گذارد

افضلی معتقد است که اسلام‌هراسی بر تمامی اعضای جامعه آمریکا، تأثیر منفی خودش را گذاشته است. وی گفت: اسلام‌هراسی بر تک‌تک آمریکایی‌هایی که به آزادی و دموکراسی اهمیت می‌دهند، تأثیر منفی و مضر گذاشته است. اسلام‌هراسی در را به روی دیگر اشکال تعصب و نفرت باز می‌کند. مانند این است که یک خانه آتش بگیرد و شما نمی‌توانید بگویید که فقط اتاق برادرم آتش گرفته است و من اهمیتی به او نمی‌دهم، زیرا آتش سرانجام به اتاق شما هم خواهد رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha