جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رستوران مک‌دونالد به خاطر اسلام‌هراسی در خطر بسته شدن قرار دارد

حوزه/ حادثه اسلام‌هراسی در مک‌دونالد که طی آن نگهبانی از دختر جوان مسلمان خواسته بود کشف حجاب کند، به شدت جامعه اسلامی را به واکنش واداشته، به‌طوری که تمدید مجوز این رستوران را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استار، حادثه اسلام‌هراسی در یکی از شعبه‌های مک‌دونالد در انگلستان که در آن، یک نگهبان مانع ورود مشتری مسلمان به خاطر حجاب شده و از او خواسته بود کشف حجاب کند، ممکن است برای این رستوران، بسیار گران تمام شده و منجر به تعطیلی آن شود.

این حادثه سبب بروز موجی از خشم در میان شهروندان مسلمان شده و اعتراضات به میزانی زیاد شد که هم‌اکنون مسئولان، در حال بررسی پیشنهادی برای لغو مجوز این رستوران هستند که در محله اسلینگتون در شمال لندن قرار دارد.

کلر اسماعیل و ریچارد واتس، از اعضای  شورای شهر نیز پیشنهاد داده‌اند که تمامی کارکنان مک‌دونالد از جمله پیمانکاران مرتبط با آنان نیز باید آموزش‌های بیداری «جرائم نفرت محور» ببینند. در ملاقاتی که میان آنان انجام گرفت، این اتفاق به‌طور عمومی توسط بسیاری از مسئولان محکوم شده و تجمعات اعتراضی در مقابل رستوران برگزار شد.

سخنگوی این شورا گفت: سرپرست این رستوران برکنار شده و تمدید نکردن مجوز این رستوران در دستور کار ما قرار دارد. ما در این اواخر، تعهدنامه مبارزه با جرائم نفرت محور امضا کرده‌ایم که به تمامی افراد و سازمان‌ها در حمایت و مشارکت برای کاهش این نوع جرائم کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: این تعهد شامل تلاش گروهی برای به چالش کشیدن کسانی است که مسئول جرائم نفرت محور هستند و ما باید به آنان نشان دهیم که چنین اقداماتی را تحمل نمی‌کنیم.

درحالی که صاحبان رستوران مک‌دونالد درباره رفتار نامناسب انجام شده، ابراز تأسف و عذرخواهی کرده اند اما جامعه اسلامی معتقدند که عذرخواهی کلامی کفایت نمی‌کند و این رستوران‌ها باید مسئله را جدی تلقی کرده و تلاش بیشتری برای جلوگیری از بروز آن‌ در آینده به کار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha