پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مامور فروشگاه مک‌دونالد از دختر مسلمان خواست کشف حجاب کند

حوزه/ یک دانشجوی دختر که به خاطر داشتن حجاب اجازه ورود به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مک دونالد در لندن پیدا نکرده، فیلم این حادثه را در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  گاردین، یک دانشجوی دختر مسلمان در انگلستان که به خاطر داشتن حجاب اجازه ورود به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مک دونالد در لندن را پیدا نکرد، فیلم این حادثه را در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گفته منابع خبری دختر نوجوان مسلمان 19 ساله که قصد داشت برای خرید وارد فروشگاه مک دونالد در شمال لندن شود، توسط مامور امنیتی متوقف شده و از او خواسته شد کشف حجاب کند. این دختر مسلمان که به صورت ناشناس باقی مانده بلافاصله گوشی همراهش را در آورده و از این حادثه فیلمبرداری می‌کند.

وی در فیلم به مامور امنیتی می‌گوید: این رفتار شما درست نیست. من نمی‌توانم حجابم را دربیاورم. من به دلایل دینی حجاب به سر کرده‌ام و از آن شرمنده نیستم. به همین جهت هم حق دارم مانند بقیه در صف بایستم و غذا بگیرم.

در نهایت مامور امنیتی که وضعیت را ناجور دیده و فیلم برداری دختر دانشجو را به نفع فروشگاه نمی‌بیند از او می‌خواهد دست از فیلم گرفتن بردارد. اما او حاضر به این کار نشده و می‌گوید که دیگر گرسنه نیست و در آینده نیز هرگز به مک دونالد باز نخواهد گشت.

این دختر مسلمان به خبرنگاران گفت: من ویدئوهای زیادی را دیده بودم که دختران مسلمان به خاطر حجاب شان مورد آزار و اذیت، تبعیض یا بی‌توجهی قرار می گیرند، اما هرگز فکر نمی‌کردم به صورت واقعی این حادثه برای خود من اتفاق بیافتد. اصلا باور نمی‌کردم.

گفتنی است پس از این حادثه یک سخنگوی مک دونالد طی بیانیه‌ای اعلام کرد این فروشگاه زنجیره‌ای هیچ آیین نامه‌ای در خصوص ممنوعیت یا جلوگیری از ورود بانوان محجبه یا هر گونه نماد مذهبی نداشته و به خاطر این حادثه از مشتری مسلمان عذر خواهی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha