پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول ابراهیمیان

حجت الاسلام ابراهیمیان گفت: مدیران مدارس باید با طلاب همراه شوند، زیرا هفتاد درصد تربیت طلبه غیر از حرف و نصیحت است و تاثیرگذاری به واسطه رفتارهای غیر کلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رسول ابراهیمیان، معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران  پیش از ظهر امروز در شست مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، با تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) گفت: مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا و کنترلو نظارت است.

وی افزود: مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی نیروی مناسب آن کار بر اساس چارت سازمانی و بکارگیری منابع مالی و انسانی برای رسیدن به اهداف سازمان است.

معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران یکی از وظایف بخش مدیریت را رهبری عنوان کرد و گفت: رهبری بخشی از مدیریت است و تعاریف مختلفی دارد؛ رهبری یعنی اقناع بالا دستان، هم دستان و فرو دستان برای همراه شدن با نظریه مدیر در جهت اهداف سازمان و این خود هنر است.

وی خاطر نشان کرد: افرادی می توانند رهبری کنند که قدرت داشته باشند و قدرت را در جایی دیگر تعبیر به نفوذ کرده اند و کسانی می توانند خوب مدیریت کنند که قدرت و نفوذ بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام ابراهیمیان ادامه داد: قدرت به چند طریق برای افراد ایجاد می شود یک نوع از قدرت به واسطه ی قانون برای شخص ایجاد می شود به عنوان مثال حکمی که از بالادست به شخص ابلاغ می شود، نوع دیگر قدرت ناشی از تنبیه و تشویق است.

وی، نوعی دیگر از  قدرت را قدرت مرجعیت عنوان نمود و گفت: در قدرت مرجعیت هم فرادستان، هم فرو دستان تابع شخص می شوند،قدر ت مرجعیت ناشی از علم، دین داری و اطلاعات است.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه برای به دست آوردن قدرت باید نفوذ بر قلب ها داشت تصریح کرد: لازمه نفوذ بر قلب ها خوب گوش کردن، خوب حرف زدن، خوش لباس پوشیدن، اخلاق نیکو داشتن و همراهی با شخص است.

معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: باید با رفتار خود با طلاب همراه شوید زیرا هفتاد درصد تربیت نسبت به طلبه غیر از حرف و نصیحت است و تاثیرگذاری به واسطه ی رفتارهای غیر کلامی می باشد.

وی با بیان اینکه اکثریت ما رفتارهای غیر کلامی را کنترل نمی کنیم افزود: از طریق رفتارهای غیر کلامی و در عمل می توانیم بر دیگران تاثیر بگذاریم؛ بنابراین مدیران باید از نظر رفتاری، شایستگی های لازم را داشته باشند.

معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نقش بانوان در خانواده ها، گفت: بانوان در تربیت فرزندان و پایدار نگه داشتن ستون خانواده اثرگذاری بیشتری نسبت به آقایان دارند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha