پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمیدرضا شیخ الاسلام آموزش و پرورش قم

حوزه/ در سال گذشته ۲۳۵ هزار دانش آموزش در استان قم داشته ایم، ولی امسال ۶ هزار نفر به این تعداد اضافه شده و همین مسئله مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حمید رضا شیخ الاسلام صبح امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این استان در بحث نهضت سواد آموزی گام های خوبی برداشته، گفت : در سال گذشته 235 هزار دانش آموزش در استان قم داشته ایم  ولی امسال 6 هزار نفر به این تعداد اضافه شده و همین مسئله مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه از جمله دلایل این مشکلات مهاجرت بی رویه مردم به استان قم است افزود: باید با همکاری همه مسئولین کاری کرد این مشکلات کمتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: ولی با وجود همه مشکلات، این استان در مسائل حفظ قرآن، برگزاری نماز در مدرسه ها و سایر مسائل فرهنگی پیشگام است و این مسئله موجب رضایت مندی مسئولین آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه دو سوم بی سوادان  مربوط به  زنان  جامعه است و این مسئله جهانی است، گفت: در بحث نهضت سوادی آموزی سعی بر این است در کنار دروس عادی، روخوانی قرآن، احکام و مسائل شرعی هم به داوطلبین آموزش داده شود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha