شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/ وی گفت: فلسفه وجودی مسئولان در رده‌های مختلف اجرایی، خدمت به مردم است و خدمتگزاری به آحاد شهروندان توفیق بزرگی است که در جامعه اسلامی نصیب هر کسی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز پیش از ظهر امروز در دیدار با شماری از مسئولان استان اظهار داشت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که نسل جدید را به نسل قبلی متصل کرده و همه این نسل‌ها را به نسل صدر اسلام و اهل‌بیت پیوند دهید.

وی افزود: هر چه بیشتر در این زمینه پیش برویم فرهنگ دینی را پاس داشته و تهاجم فرهنگی در ما اثر نخواهد داشت.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه خدمات‌دهی شایسته سبب افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی می‌شود، گفت: تکریم ارباب‌رجوع و توجه جدی به مطالبات مردم از وظایف مهم و رسالت اصلی مسئولان اجرایی در جامعه اسلامی است.

وی با تأکید بر تکریم بیشتر ارباب‌رجوع در ادارات، خطاب به کارمندان دستگاه‌های اداری و اجرایی، گفت: با فضل خود با مردم برخورد کنید و گذشت داشته باشید، برخی اوقات ارباب‌رجوع خسته شده و عصبانی می‌شود اما شما باید با فضل برخورد کرده و مقابله‌به‌مثل نکنید.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با بزرگواری و کرامت خود با ارباب‌رجوع برخورد کنید؛ زیرا در بسیاری از مواقع مراجعه‌کننده اطلاع مناسبی از قوانین و بخشنامه‌ها ندارد که در این زمینه روشن گری و اطلاع‌رسانی در مورد خدمات و نحوه ارائه آن‌ها به مردم بسیار مهم است تا آگاهی مردم نسبت به قوانین و بخش‌نامه افزایش یابد.

وی گفت: در دنیای الکترونیک باید همه کارهای ما به‌روز و با سرعت متناسب انجام شود؛ زیرا نمی‌توانیم با همان روش‌ها و ابزارهای قدیمی فعالیت کنیم به همین دلیل ضروری است در مجموعه خود تخلق به اخلاق الهی پیدا کرده و به‌روز باشیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: باید راه‌های میانبر را یافته و از آن‌ها استفاده کنیم؛ چراکه خدمات‌دهی شایسته خوش‌بینی مردم و اعتماد آن‌ها به نظام اسلامی را بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آسان‌گیری بر مردم ضروری است، افزود: هرچه پیچ‌وخم اداری بیشتر شود مردم عصبانی‌تر شده، اخلاق آن‌ها خراب می‌شود و ناراحتی‌ها را بیشتر می‌شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هرچه بتوانیم نگاه مردم به نظام اسلامی را مثبت کرده و این نظام را خدمتگزار به مردم معرفی کنیم به همان میزان امید و اعتماد مردم به نظام دینی افزایش می‌یابد.

وی گفت: فلسفه وجودی مسئولان در رده‌های مختلف اجرایی، خدمت به مردم است و خدمتگزاری به آحاد شهروندان توفیق بزرگی است که در جامعه اسلامی نصیب هر کسی نمی‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه باید با سعه‌صدر، اخلاص کامل و با همراهی و تعامل سازنده با آحاد مردم نسبت به حل‌وفصل امور اقدام کرد که موجب دلگرمی همگان به نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در سایه همکاری و همدلی بین مردم و مسئولان اجرایی است که مسائل و مشکلات رفع می‌شود و باید این هدف و روحیه هیچ‌گاه فراموش نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha