پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 سریال "سایه بان

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: یکی از شاخصه های ممتاز سریال " سایه بان" این است که پرداختن به مشکلات واقعی زندگی را در کانون توجه خود قرار داده است.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در شرایط کنونی بیش از پیش لازم است که تلویزیون صدای مردم باشد، اظهار داشت: متاسفانه به نظر می رسد که تلویزیون تا حدی از مردم و مسایل و مشکلات آن ها فاصله گرفته که این مساله هم در بحث سرگرمی سازی مناسب برای آن ها مشهود است و هم این که به هر حال در پرداختن به مشکلات مردم یک مقدار ضعف عملکردی را شاهد هستیم.

وی افزود: از رسانه ملی این انتظار به صورت جدی می رود که کمتر در فضای فانتزی و غیرواقعی قرار داشته باشد بلکه به نوعی هنرمندانه و هوشمندانه به مشکلات روزمره مردم پرداخته و غمخوار آن ها باشد.

این محقق و نویسنده حوزوی بیان داشت: از سویی دیگر متاسفانه در برخی سریال ها و برنامه ها احساس می شود که تیم سازنده به دنبال نشان دادن روابط و مناسبات اقشار طبقات بالا و مرفه جامعه هستند و حال آن که می بایست روابط و مناسبات اقشار عامه مردم از قشر متوسط و ضعیف را بیشتر مدنظر قرار دهند.

وی گفت: از این منظر یکی از نقاط خوب سریال سایه بان این است که تا حدودی به زندگی مردم بازگشته و توانسته موضوعات روز و مشکلات از جمله ورشکستگی کارگاه ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرفتاری های خانوادگی را با نگاه درستی تبیین و انعکاس دهد.

حجت الاسلام آتش زر افزود: همچنین شخصیت پردازی ها نیز خوب درآمده ، ضمن آن که لوکیشن ها نیز نشان از زندگی عینی مردم در سریال دارد.

وی بیان داشت: البته گاهی اوقات سریال در برخی قسمت ها دارای ریتم کندی است و برخی جاها به نظر می رسد که داستان کشش خود را از دست می دهد و حال آن که اگر به گونه ای می بود که سیر متعادلی در ریتم باشد نتیجه بهتر و جذاب تر از کار در می آمد که این مشکل البته باید در بخش تدوین مرتفع می شد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha