شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
منصور هاشمی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در نیمه اول اسفندماه، گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام منصور هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، اظهار داشت: مهم‌ترین کارکرد وقف در جامعه اسلامی، کارکرد آموزشی و فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ابعاد آموزش و فرهنگی وقف در جوامع اسلامی بسیار گسترده است که باید مدنظر قرار گیرد، افزود: آموزش وقف در راستای فرهنگ‌سازی این امر باید مدنظر قرار بگیرد و هرکس درجایگاهی که می‌تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد، پیش‌قدم شود.

وی، توجه بیشتر به موقوفات قرآنی را مهم‌ترین نیاز جامعه دانست و ادامه داد: متأسفانه امروز به اهمیت موقوفات قرآنی در جامعه کمتر توجه شده است، چراکه کمتر به این موضوع احساس نیاز می‌شود، ازاین‌رو اگر مردم جامعه باارزش‌ها و اهمیت وقف قرآنی آشنا شوندف به طور قطع با تمام وجود وارد این عرصه می‌شوند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که آموزش قرآن به‌عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به‌حساب می‌آید، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه آموزش قرآن در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت، به‌عنوان یکی از اقدامات تأثیرگذار در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در نیمه اول اسفندماه، افزود: آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در ۲۶ رشته برگزار می‌شود، افزود: این آزمون در موضوع حفظ قرآن کریم، در ۱۶ رشته، در ترجمه و مفاهیم قرآن در شش رشته، در موضوع معارف اهل‌بیت(ع) در سه رشته و در موضوع انس با قرآن، که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، در یک رشته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: مرحله کتبی روز پنج‌شنبه ١٠ اسفند ماه سال‌جاری و مرحله شفاهی صرفاً برای افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند، در بازه زمانی یک هفته‌ای از  ١٢ تا ١٧ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha