سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زهرا رکن‌آبادی ، دختر شهید غضنفر رکن‌آبادی

حوزه/ زهرا رکن‌آبادی با تأکید بر لزوم معرفی شهدای ترور و جهاد فرهنگی به نسل جوان جامعه، گفت: ‌امیدوارم مستندهایی از نوع «آقای سفیر» همچنان ساخته شود تا شهدای ترور و شهدای جهاد فرهنگی بیش از پیش به جوانان معرفی شوند.

زهرا رکن‌آبادی، ‌دختر شهید غضنفر رکن‌آبادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، پس از اکران فیلم «سفیر منا» در جشنواره مردمی فیلم عمار، این جشنواره را عرصه‌ای برای زورآزمایی آثار هنری با موضوع اسلام و انقلاب برشمرد و اظهارداشت: سال گذشته مستندی به کارگردانی آقای ناصر نادری با نام «آقای سفیر» در این جشنواره اکران شد و امسال نیز اثر «سفیر منا» به کارگردانی آقای سیاف زاده در این جشنواره حضور دارد.

*محتوای عمار مسیر این جشنواره را متفاوت کرده است

وی با بیان اینکه جشنواره مردمی فیلم عمار، دارای محتوایی ارزشمند و متمایز با سایر جشنواره‌هاست، گفت: «سفیر منا» اثری قوی از لحاظ ساختاری بود که کارگردان با سفر به لبنان و مصاحبه‌های متعدد با شخصیت‌های مختلف به روایتی از زندگی شخصی و فعالیت‌های پدرم دست یافته است.

رکن‌آبادی در ادامه افزود: البته زندگی پدرم آن‌قدر پر فراز و نشیب داشته که با ساخت یک یا دو مستند نمی‌توان تمام ابعاد آن را مطرح کرد و به نظرم هنوز این مستندها نتوانسته‌اند وارد جزئیات زندگی و روحیات پدرم شوند.

*لزوم معرفی شهدای ترور و جهاد فرهنگی به نسل جوان جامعه

وی تصریح کرد: ‌امیدوارم مستندهایی از این دست همچنان ساخته شود تا شهدای ترور و شهدای جهاد فرهنگی بیش از پیش به جوانان معرفی شوند و فعالان فرهنگی که یکی از مراکز اصلی تجمعشان عمار است، با الگوبرداری از این شهیدان بتوانند در مسیرهای بهتری گام بردارند.

دختر شهید رکن‌آبادی، با بیان اینکه فاز نخست جهاد مجاهدان فرهنگی با شهادتشان به پایان می‌رسد، اظهار داشت: فاز دوم از جهاد این مجاهدان عزیز، تربیت افرادی همانند آن‌هاست و ما در این حلقه فقدان داریم، چراکه جامعه هنری کشور، همچنان نتوانسته به درستی این حلقه مفقوده را اصلاح کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha