جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد  فرخ فال

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال گفت: مردم متدین، بصیر و همیشه در صحنه در قم در روز ۱۹ دی ماه سال ۵۶ دوشادوش روحانیت از حریم ولایت، مرجعیت و امام راحل خویش دفاع کردند و نشان دادند که دستگاه طاغوت در مقابل ایستادگی آنان کاری از پیش نخواهد برد.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه به مناسبت گرامیداشت سالروز قیام مردمی 19دی مردم قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه این روز یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: در این روز فضلا و مردم ولایت مدار قم در پی اهانت توهین آمیز روزنامه اطلاعات عکس العمل انقلابی نشان دادند.

وی با بیان این که قیام 19 دی هیمنه طاغوت را در هم شکست گفت: این حرکت سرآغاز حرکت جدید برای پیروزی انقلاب اسلامی بود که نور قدرت و به آتش کشیدن نظام پهلوی را در دل مردمان شهرهای دیگر کشور روشن کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ادامه داد: حماسه آفرینی مردم قم با مشت هایی گره کرده و با بی اعتنا به اسلحه نیروهای سرکوبگر طاغوت در شرایط خفقان به مردم درس آزادگی و ولایتمداری را داد بطوریکه قیام 19 دی نقطه عطف انقلاب اسلامی بود که زمینه ساز حضور امام راحل در کشورمان و آزادی از نظام پهلوی دست پرورده غرب بود و سرانجام پیروزی حق بر باطل را به ارمغان آورد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ولایت مداری مردم قم اظهارداشت: در حماسه 19 دی ماه، مردم قم پایبندی به مرجعیت و رهبری را به رخ جهان کشیدند و در حماسه ای بزرگ، ترس در رژیم شاهنشاهی ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: اهانت به مرجعیت، خشم مردم را برافروخت و در حرکتی خودجوش، رژیم را وادار به عقب نشینی کردند.

وی ضمن گرامیداشت دهه بصیرت با بیان این که 19 دی حماسه ای تاریخ ساز و نقطه عطف در پیروزی شکوهمند انقلاب بود، خاطرنشان کرد: این قیام با روحانیت شکل گرفت و حضور مردم آن را به سرانجام رساند که خود بازتاب های زیادی را به همراه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان کرد: در این روز مردم انقلابی و روحانیت یک بار دیگر در خط رهبری امام خمینی(ره) قرار گرفتند و برگی دیگر از تاریخ انقلاب را ورق زدند.

وی ادامه داد: در حماسه 19 دی مردم ثابت کردند که از هیچ قدرتی برای قدم گذاشتن در مسیر خود بیم ندارند و با باور قلبی و ایمان کامل در جهت پیروزی انقلاب اسلامی حتی از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به این که قیام 19 دی نمادی از مقاومت و استکبار ستیزی است گفت: این روز بصیرت مردم را نشان داد، بصیرتی که پایه های رژیم را متزلزل ساخت بطوریکه این روز، روز سرنشت ساز در تشکیل انقلاب اسلامی بود و سقوط شاه را رقم زد همچنین یوم الله 19 دی روز سند پرافتخاری بود که نشان می داد دین و سیاست از هم جدا نیستند در واقع 19 دی سیاست و دیانت را پیوند زد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha