جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: دولت های عربی نوکران رژیم صهیونیستی و استعمارگران هستند و هدف آمریکا و ترامپ در این برهه زمانی پایان دادن به قضیه فلسطین و نابودی آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین و از معارضان بحرینی در آغاز سال جدید میلادی در خصوص مهمترین تحولات بحرین و شیطنت ها و دسیسه های برخی از دولت های عربی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اتهامات جدید به جناب شیخ علی سلمان با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به گفت و گو پرداخت.

حوزه: نظر شما درباره دخالت های آمریکا و عربستان سعودی در امور داخلی ایران و حمایت آمریکا و کشورهای عربی از آشوب های اخیر در ایران چیست؟

این حکومت های استبدادی صلح و آرامش و ثبات جمهوری اسلامی و منطقه را نمی خواهند و می خواهند در منطقه سیاست استعماری را اجراکنند پس دائما در تلاش هستند که از خارج و داخل ایران را متزلزل کنند بنابراین این چیز عجیبی برای آنها نیست و بر خود لازم می دانند که از تروریست ها  در داخل ایران و سایر کشورهای منطقه حمایت کنند.

شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین

افزایش محدودیت ها علیه علما و نخبگان بحرینی در زندان های آل خلیفه

حوزه: آخرین اخبار از شرایط روحانی بحرینی جناب شیخ "عبدالهادی المخوضر" چیست و دلایل ممانعت و محدودیت های برای علما و نخبگان از دیدارهای خانوادگی و قطع کردن ارتباط آنها با خارج از زندان چیست؟

جناب شیخ عبدالهادی المخوضر و علما و نخبگان دیگر از این تنگناها و محدودیت ها و انتقام گیری آل خلیفه و مزدورانشان از ابتدای زندان و بازداشتشان گله و شکایت دارند، اما از سال گذشته این محدودیت ها و سخت گیری ها بیشتر شده است و شروط خوار کننده ای را برای ملاقات ها وضع کردند تا از این طریق مانع نزدیک شدن خویشاوندانشان به طور کامل و همه جانبه شوند و حملاتی را بر سلول های زندان ها و مصادره اموال و مایملک زندانیان انجام دادند و اقدامات شبیه این را در دستور کار دارند.

 به طور کلی تمام نمادهای انقلابی و افراد موثر؛شامل علما و رهبران و فعالان حقوقی به این حملات انتقامی از سوی آل خلیفه و مزدورانشان اعتراض می کنند و نتیجه آن مقاومتشان و اصرار و تاکید و استقامتشان بر درخواست های عادلانه است؛ایشان و فرزندان ملت و  تسلیم و عقب نشینی را هرگز نمی پذیرند.

ماجرای اتهام به شیخ علی سلمان

حوزه: نظر شما در خصوص ادعای شاهد دادسرای عمومی"عبدالله الحویجی" ضد جناب شیخ علی سلمان مبنی بر اینکه ایشان تهدید مبنی بر دخالت ایران  در سال 2011 کرده چیست؟

جناب شیخ علی سلمان تهدیدی مبنی بر دخالت ایران وغیر از آن نکرده است ،   این ادعا باطل است بلکه او گفت: "دخالت عربستان سعودی اقدام خطرناکی است که راه دخالت های دیگر را باز می کند" و منظور ایشان ایران نبوده است بلکه قصد ایشان این بوده که دخالت آل سعود راه را برای هر دولت و حکومت جاه طلب برای دخالت در بحرین باز می کند.

ما در یکی از گردهمایی هایی تحت عنوان ائتلاف گروه های 7 گانه معارض شامل (العمل الاسلامي، الوفاق الوطني الاسلامية، العمل الوطني الديمقراطي، المنبر الديمقراطي التقدمي، التجمع القومي الديمقراطي، التجمع الوطني الديمقراطي الوحدوي، الإخاء الوطني) بودیم این گردهمایی هر روز ساعت 12 شب به منظور پیگیری اتفاقات جاری از زمان 14 فوریه سال 2011م در ساختمان جمعیت الوفاق الوطنی الاسلامیه برگزار می شد . در روز یکشنبه مطابق با 13 مارس 2011 با حضور این گروه ها ی هفت گانه جناب شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق ملی تماس تلفنی داشتند مبنی بر اینکه به ما خبر دادند که هیئت وحدت ملی برای دیدار با ما در راه است. در گردهمایی ما نماینده هیئت وحدت در سطح من که  نماینده جمعیت عمل اسلامی هستم شرکت کرد و شیخ عبداللطیف المحمود یکی از اعضای این هیئت در سخنانش با ما بی رحم وخودخواه بود.

ایشان در سخنانش به طور طائفی(نژادپرستانه یا فرقه ای) که در گذشته این سخنان را از ایشان نشنیده بودم صحبت کردند، و همچنین عبدالله الحویجی و العربی الناصری ویکی از اعضای هیئت هم به همین صورت صحبت کردند، همچنانکه باقی اعضا هم به این شکل صحبت کردند. در آن زمان خبری رسید که حاکی از این بود نیروهای سپر الجزیره و سپر العار داخل بحرین شدند از طریق پل ملک فهد و ما در چهره هیئت وحدت ملی مشاهده می کردیم آنها این خبر را می دانستند چراکه  قبل از جلسه در گردهمایی با سلمان بن حمد بن عیسی ولی عهد  بودند و جناب شیخ علی سلمان اظهار داشتند که این دخالت اقدام خطرناکی است و راه را برای دخالت های دیگران باز می کند.

* نظر شیخ علی سلمان این بود که هتک حرمت دولت، را ه را  برای دخالت دیگران هم باز می‌کند

قصد ایشان این بود که، هتک حرمت دولت راه را برای گروه های دیگر جهت دخالت در امور بحرین باز می کند، واشاره به طور مستقیم یا غیر مستقیم به خود دولت نداشتند .نه ایران و نه قطر و نه غیره. اما عبداللطیف محمود برای  افزایش درگیری های طائفی ادعا کرده است که منظور شیخ علی سلمان ایران بوده است و به روزنامه ها گفته است شیخ سلمان تهدید به دخالت ایران کرده است.

من نشنیدم که اشاره به جهتی برای پناه داشته باشند، لیکن هر دو شیخ عبداللطیف المحمود وناجی العربی می گویند که هر دو شنیدند که ایشان از ایران درخواست کمک کرد.

با وجود شناخت من از شخصیت شیخ علی سلمان او بسیار خواستار وحدت ملی است و بر دوری از کنایه ها و تهدید ها با کمک طرف های خارجی تاکید می کند و عاقلانه نیست که از او این سخنان صادر شده باشد نه مقابل نماینده هیئت وحدت ملی و نه غیر از آنها.

 حوزه: اهداف سه دولت عربستان سعودی ، بحرین و امارات از عادی سازی آشکار با رژیم اشغالگر قدس چیست؟

این دولت ها نوکران رژیم صهیونیستی و استعمارگران هستند و هدف آمریکا و ترامپ در این برهه زمانی پایان دادن به قضیه فلسطین و نابودی آن است و حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی و عادی سازی روابط مزدورانشان با اسراییل دستورات آمریکا برای آنها است و آنها صاحب این تصمیم نیستند آنها فقط نوکر هستند و دستورات را اجرا می کنند.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha