شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی - امام جمعه قزوین

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: متقین بوی انسانیت می‌دهند و اهل عدالت و صداقت پرورش‌یافته مکتب تقوا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و سالروز گرامیداشت شهادت شهید غلامرضا رهبر که در سالن اجتماعات قائم شهرداری منطقه دو قزوین برگزار شد، گفت: در این پهنه زمین، متقین و انسان‌های برتر همان انسان‌هایی هستند که انسانیت در آن‌ها موج می‌زند و مدینه فاضله با انسان‌های باتقوا تحقق می‌یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با ذکر اینکه اگر انسان روح بندگی پیدا نکند متوجه تقوا نمی‌شود، ادامه داد: «ایاک نعبد و ایاک نستعین»، خمس، زکات، دستگیری از فقرا از فضایل تقوا است؛ اگر تقوا می‌خواهیم باید به عبادت بپردازیم و در تمام عبادت‌ها اعم از حج توشه برگرفته و با بصیرت، عرفان و معرفت گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: در ادبیات دینی گفتن با اندیشه دینی بوده چراکه تولید با فکر و حساب  است و منطق اهل تقوا درستی و صداقت است که درست عمل کرده و سخن می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: مشتریان لهویات، مردم را به گمراهی کشانده و در فضای مجازی افرادی فعالیت می‌کنند که در پیشگاه خدا حقیر هستند و در مقابل آن‌ها یعنی لهوالحدیث‌ها، افرادی هستند که به حکمت علاقه دارند و مردم را به تقوا دعوت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هوشمندی را نشانه تقوا دانست و بیان کرد: افراد باتقوا هوشمند هستند و خود را از هوا و هوس باز داشته و انسانیت را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز باید از مدافعان حرم، دفاع مقدس و مدافعانی که مرد میدان و جهاد بوده و هستند، درس عبرت بگیریم و متواضعانه زندگی کنیم.

 وی تصریح کرد: اگر متواضع در قعر چاه باشد و از دسترس اهل رسانه غایب باشد، خداوند یک فضایی برای او ایجاد می‌کند که انسان متواضع در قعر چاه بهترین بهترین‌ها در دولت اشرار می‌شود که نمونه آن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه قزوین به شرارت‌ها در سوریه و یمن اشاره کرد و بیان داشت : سوریه و یمن به قدرت انسان‌های متواضع به پا می‌ایستد و مسلمانان به آن افتخار می‌کنند چراکه تواضع یکی از شاخه‌های تقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: امروز باید با بصیرت و تواضع در مقابل دشمنان خدا بایستیم و با عزت و قدرت در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha