شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: آمار شهدای روحانیت در بین سایر اقشار و اصناف بیشتر است و این نشان می‌دهد که روحانیون در خط مقدم شهادت بوده‌اند، لذا ما در حال حاضر باید وظیفه خود در قبال شهدا بشناسیم و نسل جوان را با شهدا آشنا کنیم. چنان چه در این راه کوتاهی شود به تعبیر مقام معظم رهبری جای جلاد و شهید عوض خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی صبح امروز در نشستی با مسئول نمانیدگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین به برگزاری برنامه های باشکوه ایام الله دهه فجر در مدارس علمیه استان قزوین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همه ساله و قبل از برگزاری ایام الله دهه فجر، برنامه ریزی با حضور مسئولین پایگاه های بسیج مدارس علمیه استان انجام می شود و امسال نیز برنامه های خوبی برای طلاب و روحانیون طراحی وبه مرحله اجرا در خواهیم آورد.

وی افزود:  امسال در همه مدارس علمیه استان، تصاویر شهدای روحانی همان مدرسه ورودی حجره ها نصب خواهد شد تا طلاب و اساتید وصیت نامه های شهدا را مطالعه و بتوانند از سبک زندگی آنان الگوبرداری کنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین با اشار به این که باید همه توان و امکانات خود را در مسیر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بکار ببندیم و از این طریق جلوی فتنه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان را در عرصه جنگ نرم بگیریم، اظهار کرد: تبیین اهداف والای شهدا به خصوص در زمانه حساس کنونی بسیار ضروری است که باید با زبان نسل امروز گفته شود تا ما بتوانیم با این نسل ارتباط لازم را برقرار کنیم.

حجت الاسلام مصطفایی خاطرنشان کرد: آمار شهدای روحانیت در بین سایر اقشار و اصناف بیشتر است و این نشان می‌دهد که روحانیون در خط مقدم شهادت بوده‌اند، لذا ما در حال حاضر باید وظیفه خود در قبال شهدا بشناسیم و نسل جوان را با  شهدا آشنا کنیم. چنان چه در این راه کوتاهی شود به تعبیر مقام معظم رهبری جای جلاد و شهید عوض خواهد شد.

وی همچنین، برگزاری جشنواره ورزشی، بازدید طلاب و روحانیون از نمایشگاه موزه عبرت، شب خاطره، دیدار با خانواده شهدای روحانیت، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، شب شعر انقلاب، را بخشی از برنامه های ایام الله دهه فجر در حوزه علمیه قزوین اعلام کرد.

راه شهدا را ادامه دهیم

 حجت الاسلام علی معبودی نیز با قدردانی از تلاش های ارزشمند سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، گفت: روحانیون در دوران دفاع مقدس و با لباس پیامبر(ص) در یک دست سلاح برداشته و با دست دیگر کتاب هدایت را حمل کرده و زبان گویای دین و مروج معنویت و ایثار در جبهه های حق بودند و امروز باید نقش این عزیزان را به خوبی در جامعه تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین افزود: بر ما واجب است راه شهدا را ادامه داده و پیام آنان را به آحاد جامعه انتقال دهیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha