جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی بر ضرورت تبیین این نقش تعیین کننده برای نسل جوان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه ستاد دهه فجر این شهرستان، دهه مبارك فجر را فرصت مناسبی برای تجديد ميثاق ملت با انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) عنوان کرد.

وی با بیان این که دهه فجر فرصتی ارزشمند برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان داشت: امروز ایران اسلامی توانسته است در عرصه های مختلف علم، تکنولوژی و دیگر امور در جایگاه برجسته ای قرار داشته باشد.

حجت الاسلام قلی پوراز دهه فجر به عنوان بزرگترین تحول تاریخ جهان یاد کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم، تحولی شگرف در جهان به وجود آورد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی موجی از شادی در میان ملت های مستضعف جهان به وجود آمد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که دهه فجر؛ حاصل مقاومت و ایستادگی ملت مظلومی است که با سلاح ایمان و الگوبرداری از قیام امام حسین(ع) پایه های نظام مستکبران را فرو ریختند، تصریح کرد: امروز شعاع این انقلاب، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و قلب کشورهای آمریکایی و اروپایی نفوذ کرده است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امروز پرتو انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان نورافشانی می کند، خاطرنشان کرد: دنیا امروز از گسترش روز افزون گفتمان انقلاب اسلامی در مناطق مختلف جهان در تحیر هستند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی موجب حیرت و تعجب بسیاری از سیاست مداران جهان شد، افزود: حامیان رژیم طاغوت هیچ گاه فکر نمی کردند که قیام یک روحانی در گوشه ای از این کشور به گونه ای فراگیر شود که موجب نابودی پایه های سلطنت پهلوی شود.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که انقلاب اسلامی عامل قطع وابستگی کشور به بیگانگان بوده است، تصریح کرد: انقلاب عظیم ملت بزرگ ایران در سایه ایمان و تقوای الهی مردم کشورمان به پیروزی رسید.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که انقلاب اسلامی تابوی شکست ناپذیری آمریکا را در سطح جهان و منطقه کامل تغیر داد، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه آمریکا و دیگر کشورهای غربی در عرصه جهانی متزلزل شد.

وی از ولایت فقیه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که امام خمینی(ره) همواره بر حراست و پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید داشتند، گفت: همان طور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند باید از ولایت فقیه حراست و پشتیبانی کنیم تا انقلاب اسلامی حفظ بماند.

وی رمز پیشرفت و توسعه کشورمان در سه دهه اخیر را به برکت وجود ولایت فقیه و رهنمودهای ایشان در چهار دهه اخیر عنوان کرد و گفت: اگر نقش آفرینی، هوشیاری و تدابیر عالمانه ولایت فقیه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نبود دشمنان به حتم بر کشورمان چیره می شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشور بدون حضور رهبری از اهداف و آرمان های انقلاب دور خواهد شد، بیان داشت: امروز یکی از مهم ترین دلایل انحراف در انقلاب های مردمی منطقه نبود یک رهبری مقتدر، آگاه و هوشیار بود.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پررنگ روحانیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که نهضت امام خمینی با رهبری و حضور در صحنه روحانیت آغاز و به پیروزی رسید، گفت: روحانیت در همه عرصه های این انقلاب حضوری تعیین کننده و ارزشمند ایفا کرده است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) سیاست خود را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می ‏دانستند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود هیچ گاه از احکام الهی عدول نکردند و همواره در مسیر دین گام برداشتند.

وی با بیان این که روحانیت در همه عرصه های انقلاب نقش تعیین کننده و اثرگذاری داشته است، گفت: روحانیت آگاه و با بصیرت در دوران مبارزات نهضت با همه توان رنج های حاصل از زندان، شکنجه و تبعید را به جان خریدند تا به نهضت امام راحل خدشه ای وارد نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha