پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا شیرزاد ایزدی

حوزه/ مبلغ دینی اهل سنت گفت: اگر امروز شاهد تشکیل و فعالیت گروه های تروریستی ـ صهیونیستی در دنیای اسلام هستیم، همه ریشه در ضعف وحدت در بین مسلمین دارد.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در استان کردستان اظهار داشت: در نص صریح قرآن کریم و نیز احادیث زیادی بر وحدت میان مسلمین تاکید شده و آمده است که مسلمانان در هر جا و هر مکانی که باشند باید وحدت خود را حفظ نمایند.

این کارشناس امور دینی تأکید کرد: اگر وحدت و برادری در میان برادران اهل سنت و اهل تشیع باشد، هیچ جایگاهی برای جولان شیاطین و استکبار باقی نخواهد ماند.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه حفظ وحدت، اسلام را از هرگونه گزندی به دور می کند، گفت: اسلام مرز ندارد؛ با این وجود فرعونیان زمان می آیند و از اختلافات بین مسلمین بیشترین بهره را برای خود و مطامع شان می برند.

وی ادامه داد: امروز دنیای استکبار به بهانه های واهی و البته با برنامه های از پیش تعیین شده مسلمین را با ایجاد فرقه ها و شبهات دینی به جان هم انداخته اند و از این طرح خود اهداف و نیات بسیاری را دنبال می کنند.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه مسلمین باید در برابر تفرقه افکنی دشمنان هوشیار باشند، اظهار داشت: مسلمین در هر شرایطی باید وحدت خود را حفظ کنند، زیرا وحدت سفارش شده خاتم الانبیاء (ص) و ائمه اطهار علیهم الاسلام می باشد. لذا شایسته است که مسلمین در هر شرایطی وحدت خود را حفظ کنند.

این مبلغ اهل سنت ادامه داد: اگر امروز شاهد تشکیل و فعالیت گروه های تروریستی ـ صهیونیستی در دنیای اسلام هستیم، همه ریشه در ضعف وحدت در بین مسلمین دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها پیروان شیاطین و استکبار از وحدت مسلمین در هراسند، گفت: اسلام واقعی در چند کلمه خلاصه می شود و آن؛ قرآن، اسلام ناب محمدی (ص) و قبله مشترک است.

ماموستا ایزدی در ادامه سخنان خود بیان داشت: خداوند در قرآن کریم در آیه 13 سوره حجرات می فرمایند « یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیر» یعنی اینکه ای مردم! بی تردید ما همه افراد نوع شما را از یک مرد وزن (آدم وحوا) آفریدیم و شما را قبیله ای بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر بشناسید مسلماً گرامی ترین شما نزدخدا پرهیزکارترین شماست همانا خداوند بسیار دانا وآگاه است.

این مبلغ دینی گفت: اگر در زمان حاضر مسلمانان وحدت و برادری خود را حفظ کنند از شکست و درماندگی در مقابل دشمنان و مستکبران در امان خواهند بود.

ماموستا ایزدی در ادامه به فلسفه ایجاد گروهک های تروریستی در جهان اسلام اشاره داشت و بیان کرد: فرقه هایی که اخیرا در دنیای اسلام به وجود آمده اند همگی نشات گرفته از کم رنگ شدن وحدت در بین مسلمین است، لذا تنها عاملی که می تواند این گروه ها و فرقه های انحرافی را از بین ببرد وحدت واقعی در بین مسلمین است.

این مبلغ دینی ادامه داد: اصل اسلام وحدت و برادری است و اگر این دو را رعایت کنیم پدیده ای منحوس همانند داعش، النصره و... در جهان اسلام محلی از اعراب نخواهد داشت.

ماموستا ایزدی به مصادیق عملی وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم به اصل واقعی وحدت در جهان اسلام برسیم، کشورهای اسلامی همگی باید وارد میدان عمل شوند و با هم فکری راهکارهای تقویت وحدت در بین خودشان را بررسی و پیاده کنند.

وی تصریح کرد: وحدت در بین مسلمین عملی نمی شود؛ مگر اینکه همه با هم جمع شویم و آفت های جهان اسلام را بشناسیم، آن زمان می توان گفت که به اسلام واقعی رسیده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha