جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: طلاب خارجی که در الازهر مشغول به تحصیل هستند باید با تکیه بر اسلام معتدل تلاش کنند در زمینه اعتقادات و اندیشه و رفتار حامل پیام اسلام درکشورهای خود باشند و دین صحیح و ارزش های اسلام مانند مهربانی و گذشت و گفت‌وگو و فقه همزیستی را میان انسان ها منتشر کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر در پیامی خطاب به نشست 1500 نفر از طلاب خارجی اندونزیایی الازهر تاکید کرد: طلاب خارجی که در الازهر مشغول به تحصیل هستند باید با تکیه بر اسلام معتدل که در الازهر فرا گرفته اند، تلاش کنند در زمینه اعتقادات و اندیشه و رفتار حامل پیام اسلام درکشورهای خود باشند و دین صحیح و ارزش های اسلام مانند مهربانی و گذشت و گفتگو و فقه همزیستی را میان انسان ها منتشر کنند.

وی خطاب به طلاب خارجی افزود: هدف شما از تحصیل در الازهر باید این باشد که بتوانید در برابر گروه ها و فرقه های گمراه و منحرف بایستید و فهم حقیقی از دین را ارائه کنید و تلاش کنید همواره با سازمان جهانی فارغ التحصیلان الازهر در ارتباط باشید تا زمینه کمک رسانی به شما فراهم شود.

در این نشست، شیخ حمدالله الصفتی مدیر علمی و فرهنگی سازمان فارغ التحصیلان الازهر با اشاره به اهمیت فراگیری صحیح دروس الازهر و زبان عربی توسط طلاب خارجی گفت: مرکز آموزش زبان عربی به دانشجویان خارجی تاثیر زیادی در شکستن مانع زبان در راه یادگیری آنها داشته است.

وی افزود: مرکز فارغ التحصیلان نشست های علمی فراوانی را ویژه طلاب خارجی برگزار می‌کند تا این طلاب به ابزارها و مهارت های لازم برای خدمت به اسلام مسلح شوند و خودشان نیز از آفت انحراف و اندیشه های افراطی مصون شوند و بتوانند به شبهات گروه های انحرافی و افراطی پاسخ بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha