پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکایت نهاد اسلامی به پرداخت دستمزدهای نجومی به روسای جمهور سابق در نیجریه

حوزه/ انجمن حقوق مسلمانان (موریس) در نیجریه طی بیانیه ای پرداخت حقوق های نجومی ۴۰ میلیون نایرا به روسای جمهور سابق را محکوم کرده و سیستم سیاسی این کشور را ناعادلانه و فاسد توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، یک نهاد خیریه اسلامی در نیجریه نسبت به پرداخت دستمزدهای نجومی به روسای جمهور سابق در نیجریه شکایت کرد.

انجمن حقوق مسلمانان (موریس) در نیجریه طی بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد، پرداخت حقوق های نجومی 40 میلیون نایرا (واحد پول نیجریه) به روسای جمهور سابق را محکوم کرده و سیستم سیاسی این کشور را ناعادلانه و فاسد توصیف کرد.

عشاق اکینتولا رئیس این سازمان خیریه عام المنفعه اعلام کرد: این تصمیم ضدمردمی و به نفع سرمایه داران است و سیستم دولتی نیجریه فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمندتر می سازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: چگونه مناسب و معقول است که ما به عنوان یک ملت، در حالی که هزاران نفر از بازنشستگان سال ها از حقوق و مزایای به حق شان محروم مانده اند با افتخار مقدار بسیار عظیمی از بودجه و سرمایه های مردمی را به رؤسای جمهور سابق و سران دولت سابق بدهیم؟

وی در ادامه افزود: کارگرانی که چرخ صنعت  اقتصاد ما را به حرکت در آورده  اند حداقل حقوق و دستمزد را می گیرند و ما این مبلغ هنگفت را به روسای جمهور سابقی می دهیم که در دوره ریاست جمهوری شان تمام شیر و عسل در سرزمین را برای مزایای خودشان می فروختند.

به گفته اکینتولا، عدم تعادل اجتماعی و اقتصادی، جرم و جرایم را گسترش داده، جوانان را به ورطه نابودی کشانده، حس وطن پرستی را کمرنگ ساخته  و جنگ علیه فساد را تضعیف می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha