جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر می خواهیم که تارکان نماز را دوباره به مسجد برگردانیم باید برنامه های فرهنگی، دینی و ... برای آنها در نظر بگیریم و بسترهای لازم را برای وی در مسجد مهیا سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه کردستان به راه کارهای دعوت به نماز در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اصلی ترین راه های بیدار کردن فطرت پاک انسانی برای دعوت به نماز و ستایش خداوند منان، شمارش نعمات بی شمار پروردگار است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: یکی دیگر از راهکاری دعوت به نماز، توجه به نیازهای اصلی به جای نیازهای کاذب است، یعنی اینکه طلبه و مبلغ برای فرد نماز گذار اولویت ها را برشمارد.

این کارشناس قرآنی عنوان کرد: همه مخلوقات جهان به نوعی در ستایش و پرستش خداوند هستند و این خود نشانه ای از بزرگی وجود خداوند تبارک التعالی است.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه نماز برای مومن برکات و اثرات بیشماری دارد، گفت: باید به کسانی که در انجام فریضه نماز سهل انگاری می کنند و خدایی ناکرده ترک نماز می کنند، زیان های این کار را به آنان گوشزد نمود.

وی با تاکید بر اینکه برای تشویق بیشتر مردم به سمت نماز باید مساجد را فعال تر از گذشته کرد، بیان داشت: افرادی که در مساجد به صورت مستمر رفت و آمد دارند و به اصطلاح مسجدی محسوب می شوند باید با آنها بیشتر ارتباط گیری شود و از ایده و افکار آنها برای پویایی بیشتر مسجد استفاده شود.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی دیگر از راهکارهای جذب بیشتر افراد به سمت و نماز، استفاده از روحانیون و مبلغان مجرب در این امر است.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه نماز باید محور اصلی در مساجد باشد، اظهار داشت: اگر می خواهیم که تارکان نماز را دوباره به مسجد برگردانیم باید برنامه های فرهنگی، دینی و ... برای آنها در نظر بگیریم و بسترهای لازم را برای وی در مسجد مهیا سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha