پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمدی

حوزه/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین از اجرای طرح پلاک ماندگار بر سر در خانه مفاخر حوزوی و مشاهیر این استان خبر داد.

محمدعلی حضرتی‌ها، در حاشیه نصب پلاک ماندگار سر در بیت آیت‌الله محمدی تاکندی از مفاخر علمی و فقهی حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به هدف از نصب این پلاک‌ها بر روی سر درب منازل مفاخر علمی و حوزوی اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر یادآوری حضور آن‌ها به شهروندان و گردشگران در شهر و محلات، فرصت خوبی برای شناساندن بزرگان فرهنگ و ادب و هنر کشور به نسل جدید خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: با ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده در استان ۱۴ نفر از مفاخر رشته‌های مختلف به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی شدند که پلاک‌های این عزیزان نیز در آینده بر سردر منزلشان نصب خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با شناساندن و معرفی چهره‌های مهم و شاخص به افراد جامعه به‌خصوص نسل جدید در جهت اعتلای فرهنگ کشور گام مؤثری برداریم.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ملی پلاک ماندگار، اولین کاشی بر سر در منزل فقیه، مفسر، فیلسوف و مدرس علوم دینی آیت‌الله حاج سید عباس ابوترابی نصب شد و دومین پلاک بر سر در منزل فرمانده نیروی هوایی و استاد هنر تعزیه شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی نصب‌شده است.

حضرتی‌ها خاطرنشان کرد: سومین پلاک بر سردر منزل پژوهشگر معماری و شهرسازی مهندس سید مهدی مجابی، چهارمین پلاک بر سر در منزل پیشکسوت هنر سنتی نگارگری استاد احمد عقیلی و پنجمین پلاک نیز بر سر در منزل آیت‌الله علی شیخ محمدی تاکندی فقیه و مدرس عالی علوم انسانی و نماینده سابق مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری نصب و رونمایی شد.

وی تصریح کرد: طرح کاشی یا پلاک ماندگار، در جهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین است که در ابتدا افراد شاخص استان را شناسایی کرده و برای معرفی این عزیزان به مردم پلاک‌هایی را با رضایت آن‌ها در سر در منزلشان نصب می‌کنیم.

بر پایه این گزارش، آیت‌الله محمدی تاکندی از جمله مبارزان انقلابی بود که در راهپیمایی‌ها و تحصن علما حضوری فعال داشت و تدریس در مدارس علمیه قزوین از جمله سوابق فرهنگی او محسوب می‌شود؛ وی همچنین به‌عنوان نماینده مردم قزوین در مجلس سوم خبرگان رهبری حضور داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha