پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شورای کلیساهای خاورمیانه

حوزه/ اسقف ساکو پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوها و مذاکرات مسیحی - اسلامی را مطرح کرد و تاکید کرد این گفتگوها باید در اولویت فعالیت شورای کلیساهای خاورمیانه قرار بگیرد تا پیروان دو دین بیشتر با هم آشنا شده و از افراط فاصله بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشست کمیته اجرائی شورای کلیساهای خاورمیانه روز گذشته در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد. در این نشست رؤسای کلیساهای خاورمیانه شرکت داشتند.

لوئیس رافائل ساکو که ریاست شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه را بر عهده دارد از شرکت کنندگان در این نشست بود که در سخنان خود به چالش های بزرگ پیش روی کلیساهای خاورمیانه و نقش شورای کلیساهای خاورمیانه در حمایت از حضور تاریخی مسیحیان در این منطقه اشاره کرد.

در بخش بعدی این مراسم اسقف میشل جلخ از کلیسای مارونی که دبیرکل شورای کلیساهای خاورمانه است، گزارش سالانه شورا را قرائت کرد و به خاطر منصوب شدن خود به ریاست دانشگاه آنتونی از ریاست شورای کلیساهای خاورمیانه استعفا کرد و پس از آن دبیرکل جدید این شورا در جریان انتخابات داخلی به مدت سه سال تعیین شد و اعضاء شرکت کننده در شورا به خانم ثریا ایلی بشعلانی از کلیسای مارونی به عنوان رئیس جدید شورا رای دادند؛ انتخابی که برخی ناظران آن را نقطه عطفی در ریاست شورا دانستند.

در ادامه این نشست اسقف ساکو رئیس کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه پیشنهاد داد که این شورا دفتری ویژه در عراق و سوریه داشته باشد تا به حمایت از حضور مسیحیان در این دو کشور بپردازد و از سوی دیگر پیشنهاد برگزاری گفتگوها و مذاکرات مسیحی اسلامی را مطرح کرد و تاکید کرد این گفتگوها باید در اولویت فعالیت شورا قرار بگیرد تا پیروان دو دین بیشتر با هم آشنا شده و از افراط فاصله بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha