جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسقف های اروپا

حوزه/ پنجمین شورای اسقف های اروپا با موضوعیت گفت‌وگو با مسلمانان در کشور آلبانی برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در چند روز گذشته، پنجمین جلسه شورای اسقف های اروپا  (CCEE)  با حضور چندین نماینده ملی که مسئول روابط با مسلمانان در آلبانی هستند با محوریت موضوع "چگونه می توان وضعیت گفتگو با مسلمانان در اروپا را بهتر ساخت؟" تشکیل شد.

واتیکان در این کنفرانس به عنوان بخشی از جشن بیست و پنجمین سالگرد سفر پاپ جان پل دوم به قلمرو آلبانیایی در سال 1993 تحت حمایت اسقف آنجلو ماسافرا ، اسقف اعظم شوکر پالت (آلبانی)، شرکت کرده بود.

پاپ جان پل در سخنرانی خود در سال 1993 در تیرانا در آن زمان بر شناخت و درک پیروان سایر ادیان اصرار داشت و این امر را تنها راه از بین بردن تعصباتی که وحدت میان مذهبی را از بین می برد می دانست.

وی با تاکید بر این نکته که "تجربه بی رحمانه و دردناک رژیم توتالیتر که بی اعتقادی را به وجود آورده بود (تا سال 1991 در آلبانی ادامه داشت)، در آخر منجر به نزدیکی همه مؤمنان شد و باعث گردید که احساس اعتماد و احترام در بین معتقدین به ادیان مختلف ایجاد شود. وی همچنین خواستار به رسمیت شناختن پیروان سایر ادیان شده بود، کاری که بعد از گذشت 25 سال شورای اسقف های اروپا با شعار "تفاوتی بین اعتقاد صادقانه نیست" به دنبال گسترش ان می باشد.

این شورا در گذشته جلساتی با موضوع "ایمان و معنویت در روابط مسیحی و مسلمان" برگزار کرده است.

فعالیتهای این شورا در طی مدت سه روز، حول محور تجربه گفتگو با اسلام و بازتاب های معرفتی و معنوی در حوزه مسیحیت و اسلام صورت گرفت.

در بخش نخست این جلسه ارائه نکات عمده گوناگون از مؤمنان مسلمان و توضیح چگونگی معنویت و ارتباط آنها با خدا  جهت شناخت بهتر اسلام، با مشارکت رهبر صوفیان بکتاش برگزار گردید.

سپس در ادامه موضوعات دیگری : از جمله تجارب بین مذهبی حول محور "پیوندهای صلح" که از طریق آن گروهی از مسیحیان باید در گفتگوهای معنویت با اهل تصوف الجزایر شرکت کنند و یا همراهی با زوجین مسلمان و مسیحی در آموزش مذهبی فرزندان آنها مورد بررسی قرار گرفت.

به این ترتیب، در این جلسه مسیحیان و مسلمانا به ارزش هایی مانند " ارتقاء احترام متقابل، خیرخواهی، محبت و رحمت در هنگام نوشتن یا صحبت کردن در مورد دین دیگر " دعوت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha