جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنفرانس شهروندی و عدالت در پاریس

حوزه/ رافائل ساکو گفت : خداوند ما خدای محبت و مهربانی است و کسی که محبت در دل خود ندارد، معنی دین را نمی شناشد ، اما درگیری میان ادیان یک فاجعه است، زیرا ظلم به انسان ها به خاطر ایمان آنها یک جنایت بزرگ است همان‌گونه که این جنایت در عراق، سوریه، مصر و نیجریه رخ داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کنفرانسی با عنوان شهروندی و عدالت توسط مجلس سنای فرانسه در مقر این مجلس در پاریس برگزار شد.

در این کنفرانس شخصیت های اسلامی و مسیحی همچون حجت الاسلام سید جواد خوئی، سید اسماعیل شفیق حسین سفیر عراق، لوئیس رافائل ساکو رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه، خوری صبری انار رئیس کلیسای کلدانی سرسیل، پدر فادی لیون رئیس دو کلیسای پاریس، نماینده از سوی شیخ الازهر، نمایندگانی از اردن، لبنان و عربستان، نماینده دبیرکل سازمان ملل و شمار از نمایندگان مجلس سنای فرانسه حضور داشتند.

پدر ساکو رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه و رئیس کلیسای کلدانی عراق در سخنان خود در این کنفرانس با اشاره به وجود جریانی به نام اسلام معتدل و میانه رو در میان مسلمانان خواستار تقویت و حمایت از این جریان اسلامی در برابر جریان های افراطی منسوب به اسلام شد و گفت: افراط‌گرایی جایی در آینده ندارد و مردم عراق همگی خواستار برقراری قانون شهروندی و برپایی نظامی مدنی هستند.

وی افزود: مردم عراق دوست دارند با کاروان پیشرفت جهانی همراه شوند و دوران جنگ و درگیری و طایفه گرایی را پشت سر بگذارند، زیرا طایفه گرایی سدی بزرگ در برابر مفهوم شهروندی است.

پدر ساکو با اشاره به وجود ادیان و مذاهب مختلف اسلامی در عراق، مفهموم شهروندی را تنها راه پشت سر گذاشتن اختلافات دانست و گفت: شهروندی تنها راه ساختن آینده عراق است که همه باید گرد این مفهوم جمع شوند.

 

وی ادامه داد: شهروندی نظامی مدنی و دموکراتیک است که با ارزش های دینی منافاتی ندارد و انجیل و اسلام آن را تایید می کنند و ما انتظار داریم از گفتمان دینی برای دفاع از حقوق بشر استفاده شود و روحانیون با قدرت به نقش پیامبرگونه خود در دفاع از کرامت انسان و عدالت عمل کنند.

رافائل ساکو خاطر نشان کرد: خداوند ما خدای محبت و مهربانی است و کسی که محبت در دل خود ندارد معنی دین را نمی شناشد و اما درگیری میان ادیان یک فاجعه است، زیرا ظلم به انسان ها به خاطر ایمان آنها یک جنایت بزرگ است همان گونه که این جنایت در عراق، سوریه، مصر و نیجریه رخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha