دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه بعضی به خاطر عدم اطلاع دقیق از دین ، حرف هایی در مورد آن می زنند که حرف و سخن پخته ای نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه الزهرا که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد با بیان اینکه در شرایط حساسی قرار داریم و لازم است در این شرایط تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد به سیره رفتاری  و اخلاقی معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: سیره علمی و رفتاری معصومین(ع) بهترین مبانی برای مردم  و جامعه اسلامی است، چون همه آنها را به عنوان حجت قرار دادیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه لازم است از مبانی اخلاقی و سیره گفتار و رفتاری اهل بیت(ع) برای زندگی بهتر الهام و الگو گیری کرد، اظهار داشت: در روایت آمده، هر کس الگویی دارد و حضرت ولی(عج) مادرشان را به عنوان الگو معرفی کرده اند.

امام جمعه قم با تاکید براینکه جوانان و دانشجویان در رابطه  با مسائل دینی، دین شناسی، دینداری و دین یاوری وظیفه دارند افزود: وظیفه هر آدمی ابتدا شناخت از دین است. دانش و تفکر امری لازم برای هر شخصی است و این دانستن حتی در مورد مرگ هم وجود دارد، ابتدا دین را خوب بشناسیم و متاسفانه  بعضی به خاطر عدم  اطلاع دقیق از دین، حرف هایی در مورد آن می زنند که حرف و سخن پخته ای نیست. 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بهترین منبع دین شناسی سیره اهل بیت(ع) و وحی براساس روایت معصومین(ع) است، اظهارداشت:  معصومین(ع) تاکید دارند، دین را از هر کسی نگیرد از اهلش بگیرد یعنی دریافت اطلاعات از منبع قوی ومطمئن باشد،  وقتی از چنین مبنعی  دین را دریافت کند در برابر همه نوع حوادث دین شما مقاوم خواهد بود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه کسانی که دین را از منبع قوی گرفتند تا آخر در مسیر دین ماندند و حتی در دریافت اطلاعات و منابع با وسواس بودند اظهار داشت: اگر زیر ساخت دریافت دین قوی باشد، هیچ وقت فرد در مسیر راه متزلزل نخواهد شد؛ مرحله بعدی دینداری و عمل به دین براساس معرفت به دین است؛ متأسفانه در شرایطی قرار داریم که بعضی افراد حجاب، باور و اعتقاد جوانان مذهبی را قبول نداشته و حتی به دلیل دینداری مورد شماتت و طعنه قرار می دهند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: در آخر الزمان دین داری خیلی سخت است و الان نمی دانیم آخر الزمان است یانه، به هر حال باید در شرایط کنونی دین را حفظ کرد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: در روایتی حضرت علی(ع) فرمودند« زمانی که در جامعه مشکلی پیش آمد، اگر قرار است مال را فدا کنید تا جان بماند، مال را فدا کنید و اگر شرایط طوری شد بین جان و دین یکی را انتخاب کنید، جان را فدای دین کنید تا دین بماند، چون اگر دین را فدای جان کنید این جان بی دین هویت و ارزش ندارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: در حادثه عاشورا و زمان پیامبر(ص)  همه بین دین و جان بود؛ همه از جان خود گذشتند تا دین خدا باقی بماند و این همه تمجید خدا از شهید و ارزش قائل شدن برای شهید برای همین جنبه است که از جان خود به خاطر حفظ دین گذشتند.

امام جمعه قم افزود: مرحله آخر دین یاوری است. مسائلی پیش می آید که باید دین یاور باشیم. شما خواهران با حجاب از دین یاوری می کنید، اگر چه این حجاب و عمل شما جوانان متدین، را نپذیرند ولی لازم است با همه سختیها از دین حمایت کرد تا دین باقی بماند.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha