شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سروری

حوزه/ نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان این که مسجد، حوزه و دانشگاه خاستگاه اصلی انقلاب بودند گفت: توجه هرچه بیشتر جوانان به بصیرت و مولفه های اصلی انقلاب ضروری است.

حجت الاسلام سروری در گفت وگو با خبرگزاری حوزه گفت: در هر جامعهای قشر جوان به لحاظ برخورداری از توانایی، انرژی و استعدادهای فراوان قادر است، نقش تعیین كنندهای برای آن جامعه داشته باشد و در واقع سرمایه اصلی هر جامعهای جوانان در آن جامعه هستند كه میتوانند زمینههای رشد و پیشرفت جامعه را در عرصههای مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، هنری ،‌ ورزشی و ... را فراهم نمایند.

وی افزود: نسل جوان ما، در عرصههای مختلف از شكلگیری انقلاب گرفته تا پیروزی آن و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایتگری های  مرحوم امام ره وبعد آن مقام معظم رهبری نقش و سهم بزرگی در تحولات و پیشرفت های كشور را بر عهده داشتند و دارند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان کرد: نکته قابل توجهی که کمتر به آن اشاره شده، این است که سه مركز عمده در روند انقلاب اسلامی نقش تعیین كنندهای داشتند، این مراكز درواقع پایگاهها و كانونهای اصلی مبارزه و انقلاب بودند در تعمیق و گسترش آرمانها و شعارهای انقلاب اسلامی و پیشبرد نهضت تأثیر بسزایی داشتند و مراكز اصلی حضور جوانان در شكلگیری و پیروزی انقلاب اسلامی محسوب میشدند.

نویسنده کتاب اتحاد ملی انسجام اسلامی بیان کرد: امروزه نیز دشمن برای کمرنگ کردن این سه مرکز فعالیت  و هزینه فراوانی می کند: مسجد به عنوان کانون اتصال به  معنویت ، حوزه علمیه به عنوان پایگاه فکری واعتقادی در مقابل شبهات  و دانشگاه به عنوان کانون علمی .امام انقلاب و قیام خود را به این سه مرکز گره زد .

وی گفت: امام (ره) به عنوان یک رهبر دینی و زمان شناس آگاه توانست با علم و ایمان خود، با تدبیر خود، با اراده و عزم راسخ خود با باوری که نسبت به مردم شریف ایران داشت در یک برهه‌ی از زمان برای برپا کردن انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی قیام کند و طعم آزادی و استقلال را برای همیشه به ذائقه هر ایرانی بچشاند.

حجت الاسلام سروری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که اين انقلاب، بي نام خميني (ره) در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست؛ عظمت این انقلاب و ماندگاری او بعد قریب 4 دهه با همه فرار ونشیب ها و دشمنی دشمنان قسم خورده این انقلاب و مردم، نشات گرفته از عظمت امام و باور قلبی و اتصال و تکیه به ارزش های الهی و مردم باید دانست.

وی گفت: این انقلاب را در عصر معاصر نیز باید یک معجزه‌ الهی دانست؛ تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) وبعد خلف برحقش مقام معظم رهبری می توان دارای تاریخی سراسر شکوه وعظمت  دانست.

نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیان کرد: ويژگي هاي خاص این انقلاب از ديگر انقلاب ها در سراسر جهان متمايز  است؛ این مساله را در چهار دلیل مهم می توان عنوان کرد؛ دلیل اول ماهيت مذهبي بودن آن، دلیل دوم مردمي بودن این انقلاب، دلیل سوم اصالت داشتن  و دلیل چهارم که از ويژگي هاي مهم  و برجسته دیگر اين انقلاب است، رهبری شخص امام خميني رحمه الله به عنوان یک فقیه جامع الشرائط که درد دین واسلام داشت  و هم درد مردم.

وی گفت: انقلاب اسلامی با همه‌ انقلاب های دیگر متفاوت است؛ چون یک انقلاب همه جانبه است هم  انقلاب معنوی و فرهنگی ، هم انقلاب اقتصادی ، هم انقلاب سیاسی ؛ یک انقلاب همه‌جانبه است.

حجت الاسلام سروری تصریح کرد: راز ماندگاری انقلاب اسلامی و روزبه‌روز زنده‌تر شدن این انقلاب در سطح منطقه و جهان، همین ابعاد گوناگون آن است که با نیازهای بشر متوازن و همراه است.
حجت الاسلام سروری اظهارکرد: یکی از قویترین و بهترین مواریث معنوی امام راحل برای نسل های بعد از انقلاب، همین وصیتنامه‌ی حکیمانه آگاهانه ایشان است.

وی گفت: جوان امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به این وصیت نامه الهی و سیاسی برای مسیر دفاع از انقلاب وتداوم آن دارد.

این نویسنده حوزوی بیان کرد: جوان انقلابی آگاه و بیدار نسل امروز باید در وصیت نامه امام  تدبر و تعمق کند؛ جوانان امروز باید بدانند که انقلاب ايران هم در بُعد نظري و هم عملي اصالت دارد.

وی افزود: در بُعد نظري و فكري، از این جهت که آرمان ها و ايده هاي اين انقلاب محصول تاريخ، و فرهنگ وتمدن و برگفته از مکتب اهل بیت علیهم السلام و رهبری مرجعیت دینی است.

حجت الاسلام سروری گفت: بر همین اساس امام خواهان «جمهوري اسلامي» بود نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد.چهل سال است که مردم ما با این چهار کلمه که اساس انقلاب است در مقابل بیگانگان واستکباران شرق وغرب مقاومت کرده اند: «استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی».

این نویسنده حوزوی یادآورشد: در بُعد عملي وارداتی نبودن آن ، یعنی مردم بدون الگوبرداري وتقلید از انقلاب هاي ديگر و با اتكا به خداوند، تکیه بر نيروي های ارزشی ،خودباوری وخوداتکایی دورنی به پيروزي رسيدند.

وی گفت: این انقلاب یک انقلاب الهی است و پایه‌ی اصلی آن مردمند؛ و  در اول وآخر وبرای همیشه متعلق به این مردم است. وهیچ حزب وگروهی خاصی ،هیچ فردی - هیچ قشری، هیچ طبقه‌ای نمی تواند ادعای مالکیت این انقلاب را بکند.

این استاد حوزه بیان کرد: نکته مهمی که باید همه خصوصا نسل جوان به آن توجه داشته باشد این است، که نسل به نسل باید برای حفظ این امانت بزرگ الهی احساس وظیفه و دین کنیم !چرا که بعد از 1400 سال حکومتی تشکیل شده به نام حکومت انقلاب اسلامی؛ که حاصل به ثمر نشستن خون های فراوانی و مبارزه ی مبارزان وطن خوا وخداجو وخداترس در اوراق تاریخ این سرزمین کهن  از همین مردم  بوده است.

وی گفت: هویت اصلی این انقلاب، سلطه‌ستیزی و بیگانه‌ستیزی و ضد استبدادی بودن  ودفاع از مظلومان عالم  است؛ لزوم ایستادگی قاطع در مقابل طمع‌ورزان و مستکبران ودست نشانده های داخلی وخارجی آنها از ویژگی های جوان انقلابی باید دانست.

حجت الاسلام سروری افزود: نسل جوان باید هوشیار باشند و بدانند که این انقلاب با  این شعارهای زنده است. اصلیترین شعارهائی که در این انقلاب بر روی پرچم انقلاب نوشته شده است، شعار اسلامی بودن است؛ پایبند بودن به مبانی دین و اصول و قواعد دینی است.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ،«جوانهای امروز نیز مثل جوانهای دوران دفاع مقدس صاحبان این انقلابند»؛ اگر کسانی بودن که انقلاب را به وجود آوردند و در به وجود آوردن این انقلاب سهیم بودند، در زمان بعد از انقلاب نیز در دفاع مقدس جوانانی جان خود را کف دست گرفتند و به میدان آمدند.

وی گفت: آنها هم به همان اندازه با انقلاب نسبت دارند و در طول این سالهای متمادىِ بعد از جنگ نیز جوانانی به صحنه آمده‌اند که با بصیرت و شعور خود، با شور فوق‌العاده‌ی خود، با علاقه‌مندیهای خود، با انگیزه‌های الهی خود، با تلاش علمی خود، با تلاش اجتماعی و سیاسی خود، بقاء این انقلاب و نشاط این انقلاب را تضمین کرده‌اند؛ پس همه نسل ها  فرزندان این انقلابند؛ و همه به نسبت واحدی  در این انقلاب سهیمند و همه نیز سهیم در تکلیف حفظ امانت این انقلابند.

حجت الاسلام سروری اظهارکرد: جوانهای امروز ما، باید بدانند که راه  این انقلاب، احتیاج به عزم، به ایمان، به ثبات قدم دارد و انقلابی بودن به حفظ رابطه‌ی خود و عمل خود و پیوستگی خود با انقلاب است.

این محقق حوزوی بیان کرد: همه باید برای  گسترش این انقلاب تلاش کرد؛ امروز گسترش انقلاب در میان ملتها از راه الگوسازی نظام جمهوری اسلامی است؛ دشمنان اسلام اینجور وانمود میکنند که دینداری با پیشرفت منافات دارد؛ با هم سازگار نیست.

وی گفت: اگر ملتی بخواهد پیشرفت پیدا کند، باید از دین دست بکشد، باید برود به دامن غرب و خود را سر تا پا به رنگ غربی در بیاورد تا بتواند پیشرفت کند. این را به عنوان یک باور در طول ده‌ها سال تلاش می کنند به نسل جوان ایرانی تلقین کنند.

حجت الاسلام سروری بیان کرد: دشمنان قسم خورده این انقلاب  با ترویج فساد، با ترویج فحشاء، با ترویج مواد مخدر، نمی خواهند که جوان ایرانی در کارگاه، در آزمایشگاه، در دانشگاه، در محیط علمی، در محیط کار و تلاش صنعتی و کشاورزی پیشرفت داشته باشد.

وی گفت:  اغفال جوانان و سست کردن آنها در پیشرفت نکردن در مسائل علمی روز دنیا، که در واقع به معنای عقب نگهداشتن آنهاست از برنامه های نفوذی دشمن است؛ در ایام دهه فجر هر ساله یاد امام وشهدای این انقلاب، یادآور عزت ملت ایران و بیداری ملت ایران است؛ یادآور اسوه شدن و قدوه شدنِ ملت ایران برای همه‌ی امت اسلامی و ملتهای مستضعف است.

استاد حوزه بیان کرد: یاد امام وشهدا نیرو بخش و امیدبخش ملت ماست؛ این یاد و راه امام و خط امام وشهدای عزیز را باید همیشه زنده نگه داشت .

وی گفت: نکته اخر اینکه همه مسئولان و مردم خصوصا جوانان باید بدانند که عزت ملت ایران، امنیت پایدار ملت ایران، رشد و توسعه‌ی مادی ملت ایران، اعتلای معنوی و اخلاقی ملت ایران، در گرو عمل کردن به شاخص های اصلی این انقلاب وتبعیت از ولایت فقیه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha