پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار مسئولان رسانه رسمی حوزه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که رسانه حوزه باید فراساختاری و نهادی عمل کرده و همه نهادها را زیر پوشش خود قرار دهد گفت: رسانه رسمی حوزه های علمیه دارای تیمی منسجم، هم آوا، هم اندیش و هم افزاست که برنامه های نو و ابتکاری خوبی تا به امروز داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در نشستی با مدیران و مسئولان رسانه رسمی حوزه های علمیه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه،در ابتدا با تقدیر از مدیران و مسئولان سابق رسانه رسمی حوزه های علمیه از تشکیل تیمی منسجم، هم آوا، هم اندیش و هم افزا  و برنامه های نو و ابتکاری مدیران و مسئولان فعلی رسانه حوزه تشکر کرد.

وی ابراز داشت: فعالیت شما در رسانه حوزه، کاری گرانقدر بوده و در عین حال گرانبار، سنگین و پرمخاطره است؛ فضای رسانه ای که در دستان شماست، فوق العاده حساس بوده و کوچک ترین لرزش در آن، پیامدهای سنگینی خواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: هیچ کاری در مجموعه فعالیت های حوزه با این سرعت و عنایت مورد توجه جامعه مخاطب حوزوی قرار نمی گیرد و از این جهت پر مخاطره و پر حساسیت است و باید مورد توجه دوستان باشد و در حد توان همراه شما حرکت خواهیم کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: مرجعیت رسانه ای حوزه به عنوان پایگاه، جایگاه و محور گردش اطلاعات حوزه، باید مورد توجه قرار گیرد؛ شما محور گردش اطلاعات در حوزه های علمیه بوده و وقتی سخن از مرجعیت رسانه ای به میان می آید، عناصر زیادی در ذیل آن قرار می گیرد که از جمله آن، اعتماد وسیعی است که جامعه مخاطب به شما داشته و باید نقطه اتکا و اعتماد نخبگان و غیرنخبگان در درون و بیرون از حوزه باشد.

وی بیان داشت: این مرجعیت رسانه ای اقتضا دارد که هویت و ذخائر حوزوی را به خوبی نشان داده و باید در رسانه حوزه، تئوری و نظریه رسانه ای اسلام را حس نماییم.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: اقتضای مرجعیت رسانه ای از یک طرف این است که مخاطبان عام، نخبگان و فرهیختگان را هدف گیری کرده و برای تمام آنان مرجعیت داشته و از طرف دیگر داخل و خارج از کشور را هدف گیری نماید؛ رسانه حوزه باید فراساختاری و نهادی عمل کرده و همه نهادها را زیر پوشش خود قرار دهد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: مرجعیت رسانه ای اقتضا دارد که در شبکه علمی داخل و بیرون از حوزه مورد استناد قرار بگیرد که در این راستا باید نگاه علمی و فنی بر رسانه ما حاکم باشد؛ همچنین در این راستا باید از شیوه ها و روش های گوناگون استفاده نمایید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه ادبیات خوب در رسانه حوزه باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: رسانه و خبر که به منظور معرفی حوزه و نفوذ فکری و معرفتی در جامعه هدف فعالیت می کند، نیازمند به ادبیاتی است که بتواند اثرگذار باشد؛ باید نگاه عمیق، راهبردی و تولید کننده ادبیات متناسب با زمان به وجود آورد تا بتوان در افکار مردم نفوذ پیدا کرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تفاوت شهید مطهری(ره) با دیگران این است که ادبیات او نقطه ای را هدف گیری کرده که هنوز نیز ماندگار است و همگان در حال استفاده از آن می باشند.

وی بیان داشت: گزینش درست موضوعات، برش های دقیق و تولید گفتمان و ادبیاتی که دائما باید به روز باشد، از موضوعات مهم خبرگزاری حوزه است که باید دنبال شده و البته فعالیتی سنگین است.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: توجه به فناوری های نو از دیگر مباحث مهمی است که باید برنامه ریزی مناسبی بر روی آن صورت بپذیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: امروز اقشار گوناگون غیرحوزوی در شناخت حوزه ملجأ و پناهگاهی ندارند و رسانه حوزه باید در این راستا قدم بردارد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: خبرگزاری حوزه باید محور سایر خبرگزاری های همسویی باشد که در مباحث حوزوی کار می کنند؛ ارتباط با سایر رسانه ها نیز از دیگر ضروریاتی است که نیازمند به آن می باشیم.

وی تصریح کرد: امروز نظامات، منشورات و برنامه های گوناگونی در حوزه در حال انجام است که نیازمند فعالیت های رسانه ای مناسب می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha