جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه طلاب و روحانیون بینش و نگاه بین‌المللی داشته باشند، گفت: حوزه‌های علمیه مرجعیت فکری انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، در نشستی با مدیر و معاونین حوزه علمیه استان سمنان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد مدیر حوزه علمیه استان سمنان از مدیران موفق و پرتلاش و کوشا در مجموعه حوزه علمیه هستند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مرکز، خاطرنشان کرد: مأموریت حوزه در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه در سه بخش «ارتباطات»، «بین‌الملل»، «رسانه» خلاصه می‌شود.

وی افزود: گسترش و توسعه فضای رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه و تنوع رسانه‌ای و افزایش کمیت و کیفیت فضای رسانه‌ای در سطح حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه در برخی از موارد مشاهده می‌شود که ارتباطات حوزه با نهادهای نظام بسیار تعریف‌شده و منسجم نیست، خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه رابط میان مرکز مدیریت حوزه و مدیران نهادها است که در راستای انعقاد تفاهم‌نامه، ارتباطی منسجم‌تر و منظم‌تر برقرار شود.

وی افزود: مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه این اعلام آمادگی را می‌کند که در دو بخش بین‌الملل و رسانه همکاری‌های لازم را با حوزه‌های علمیه استان‌های کشور داشته باشد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در عرصه رسانه و بین‌الملل با مقدورات کم، اما ایجاد نگاه درست و دقیق و کارآمد موفقیت حاصل می‌شود، گفت: سیاست مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه بر این است که تمام حوزه‌های علمیه و طلاب بین‌المللی شوند و نگاه و بینش بین‌المللی داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم داشتن بینش بین‌المللی توسط طلاب و روحانیون افزود: به‌واسطه اینکه امروز رسانه‌ها دنیا را به منازل افراد برده‌اند، لزوم داشتن بینش بین‌المللی توسط طلاب و روحانیون امری انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه دین اسلام یک دین تمدنی و بین‌المللی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت تمدنی شدن را فراهم کرده است و تمدنی بودن یکی از آموزه‌های دینی به شمار می‌رود.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با بیان اینکه اقتضاء تمدنی حرکت کردن عرصه تأثیرگذاری بر چند نسل است، افزود: حوزه‌های علمیه مرجعیت فکری انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha