جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی دیدار نیروی هوایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دشمنان و استعمارگران در هر جامعه ای که نفوذ کردند هدفشان تاثیر گذاشتن روی دین و اسلام جامعه بوده است و میخواهند در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را از بین ببرند که جامعه در دست خوشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند قبل از ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر در حسینیه جماران اظهار کرد: اگر همه کارهای خیر را در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهیم امر به معروف و نهی از منکر سنگین تر خواهد بود. 

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: امر به معرف و نهی از منکر قابل قیاس با همه کارهای خیر از جمله جهاد در راه خدا نیست و در مقابل همه کارهای خیر به مثابه یک دریا است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: به دست آوردن خصلت های خوب آسان نیست، بلکه امکان پذیر است، اما آنچه از همه مهمتر است نگه داشتن خصلت های خوب است. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: اگر جامعه ای به همه کارهای خوب و خیر نائل شد و در همه زمینه ها موفق بود خیلی ارزشمند است اما نگهداری موفقیت ها ارزشمند تر است و نگهداشتن خصلت های خوب خودش به منزله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: دشمنان و استعمارگران در هر جامعه ای که نفوذ کردند هدفشان تاثیر گذاشتن روی دین و اسلام جامعه بوده است و می خواهند در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را از بین ببرند که جامعه در دست خوشان باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: هر کسی با هر زبانی و در هرمکانی باید امر به معروف و نهی از منکر را مد نظر قرار دهد، چرا که اگر نسبت به آن بی اعتنا باشد زبان دشمن را ترویج میکند و باید از این شخص ترسید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: شیوه عملی امر به معروف و نهی از منکر باید حساب شده باشد، اگر فلسفه امر به معروف مشخص نباشد در جامعه، نتیجه ای نخواهد داشت لازم است زمینه امر به معروف ونهی از منکر و مخاطب همه آماده باشد

وی با اشاره به اینکه فلسفه امر به معروف و نهی از منکر دوستی و محبت است، تاکید کرد:‌باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب درک کند، که ما نسبت به پدر و مادر او را بیشتر دوست داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: کسی که هدفش امر به معروف و نهی از منکر است و به جامعه خود به صورت آرمانی نگاه کرده، آن را مدینه فاضله میداند خودش باید دلسوز بندگان خدا باشد و فداکاری او در جهت تربیت مردم و جامعه صورت بگیرید.

وی تصریح کرد: استعمارگرانی که در کشورهای مسلمان نفوذ کرده و در آن کشورها قتل، غارت و خونریزی داشته اند، به این راضی نبودند و خواستند آنها را مستعمره خود کنند، در دوره ای از زمان در کشور ایران از جمعیت ۱۸ میلیون نفر ۹ میلیون نفر را به وسیله قحطی از بین بردند.

 

دخالت بیگانگان هزینه های جبران ناپذیری به ایران وارد کرده است

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: اما کشور ایران در سالهای گذشته به دلیل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ملت فهیم ایران هزینه هایی را به دلیل دخالت سلطه بیگانگان پرداخت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: دشمن همیشه در قبال کشور ما گزینه هایش روی میز بوده و خواهد بود، بسیاری از فرهیختگان ما را ترور کرده است اما همیشه به لطف خدا برگ پیروزی دست ما بوده است و فقط خفت و خواری نصیب دشمن شده است.

وی بیان کرد: آنچه برای کشور ما مهم و زیان بار است مشکلات فرهنگی است که همه کارهای دیگر اعم از دزدی ها، اختلاص و بی عدالتی ها ناشی از همین مشکلات فرهنگی است.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی به همه مردم از کودک گرفته تا میانسال کارهای خلاف را آموزش میدهد؛ البته از دشمن نباید انتظاری جز این را داشت باید از خودمان بنالیم که خواه ناخواه تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته ایم.

 

امر به معروف و نهی از منکر باعث پرورش روح و فکر و انسانیت می شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: وقتی که بحث از بهداشت جسمی و محیط میشود باید بهداشت روح، فکر، انسانیت،غیرت و عفت نیز مورد توجه باشد که همه اینها با امر به معروف و نهی از منکر محقق میشود.

وی تصریح کرد: آیا با وجود این همه متفکر و صاحب نظری که در زمینه های علمی داریم خودمان نمیتوانیم فضای مجازی را به دست گرفته و کنترل کنیم؟ قطعا میتوانیم اما سوال اینجاست که چرا اجرا نمیشود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: آیا تا زمانیکه جامعه و مردم ما در فضای مجازی فاسد شود باید صبر کنیم؟ اگر صبر کنیم همانگونه که مردم اندلس در فساد غرق شده و دشمن مردم و کودکانش را قتل عام کرد نفوذ فرهنگی همین بلا را روی کشور ما خواهد آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروز دشمن از سرمایه های ما علیه خودمان استفاده میکند، گفت: شرط اول برای اینکه تحت تاثیر قرار نگیریم آگاه کردن مخاطب است که مخاطب به عنوان ابزاری برای دشمن قرار نگیرد و گر نه در هر گناهی که برای افراد جامعه پیش بیاید شریک خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خوابی که دشمن برای ما دیده است و هرجایی که قدم گذاشته است هدفش فقط نابودی بوده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: دشمنی که دستش چدنی است و تا حلقوم جامعه وارد شده در دستکش های مخملی قرار دارد، این را باید به مردم جامعه فهماند هیچ وقت گول آزادی و حقوق بشری که دشمن از آن حرف میزند را نباید خورد چرا که همه حرفهایشان نیرنگ و فریب است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: اگر ما روی اسلام، انقلاب اسلامی و وحدت کلمه اتفاق نظر نداشته باشیم دشمن قطعا بر ما مسلط خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر جایی که به قانون عمل شود در آنجا وحدت وجود دارد؛ هر انحرافی حاکی از تعدی قانون است تنها چیزی که می تواند ملت ها را حفظ کند، وحدت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جامعه ای موفق خواهد بود که هر کسی سر جای خودش باشد؛ حزبی و جناحی حرف نزنند که در این صورت شاهد بی عدالتی خواهیم بود.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: بالاترین معروف ما تعهد به وحدت است و بدترین منکر ما شانه خالی کردن از زیر بار قانون است.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم کشور ما در برابر دشمن ضعیف نشود باید درست و به جا امر به معروف و نهی از منکر کرده و مسائل را به صورت درست تبیین کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha