جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد آلبانی مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرند

حوزه/ وزارت فرهنگ کشور اروپایی آلبانی این هفته اعلام کرد که ۵ بنای تاریخی اسلامی و مسجد در سرتاسر این کشور به زودی مورد مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tiranatimes، وزیر فرهنگ کشور آلبانی، واقع در جنوب شرقی اروپا این هفته اعلام کرد که 5 بنای تاریخی اسلامی و مساجد در سرتاسر این کشور به زودی تحت مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.

به گفته میرالا کومبارو وزیر فرهنگ آلبانی این تصمیم در پی توافق دو جانبه به امضاء رسیده میان وزارت فرهنگ و جامعه مسلمانان آلبانی که سرپرستی آن را اسکندر بروکا به عهده دارد، گرفته شده است.

این وزیر همچنین گفت: فاز آماده سازی و تایید پروژه از هم اکنون به پایان رسیده و ما به زودی ساخت و ساز را در این اماکن آغاز خواهیم کرد.

وی افزود به اضافه اماکن مقدس انتخاب شده، توجه بیشتری نیز به مسجد پاشا در اشکودر آلبانی خواهد شد که نیازمند بازسازی و مرمت زیادی است.

لازم به ذکر است این مسجد تاکنون چندین بار در سال های متمادی در معرض سیل های گوناگون قرار گرفته ا ست. به گفته وزیر فرهنگ قرار است برای نجات این بنای تاریخی یک بار برای همیشه، یک سیل بند در مجاورت آن ساخته شود.

سه مسجد که قرار است مورد مرمت قرار بگیرند در شهر برات قرار دارند. دو مسجد دیگر نیز در تیرانا ، پایتخت آلبانی واقع شده اند. فرآیند مرمت و بازسازی قرار است با بودجه اداره  همکاری و هماهنگی بودجه ترکیه انجام بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha