جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه بهشهر

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که امروز دفاع از ولایت را باید از آن بانوی ارزشمند اسلام آموخت، گفت: متأسفانه در جامعه امروز عده ای تنها شعار ولایت مداری سر می دهند، اما در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر شنبه شب در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند امیرالمؤمنین بسیار محبوب است اما فاطمه عزیزترین فرد نزد من است.

وی، دفاع جانانه از ولایت را یکی از خصوصیات و ویژگی های بارز این بانوی نمونه اسلام برشمرد و افزود: آن حضرت در دوران کوتاه پس از رحلت پیامبر(ص) تا وفات به طرق مختلف و در مقاطع گوناگون، حق ولایت امام علی(ع) را یادآور شدند و تلاش خود را در این به کار بردند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) را نمونه ای بارز در دفاع آن حضرت از شأن و جایگاه ولایت دانست و افزود: این خطبه تاریخی برای استماع همه جویندگان حقیقت در همه تاریخ ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه احیای حق ولایت را پیگیری می‌کردند و با این خطبه به دفاع از رهبری و ولایت پرداختند، خاطرنشان کرد:  تأمل در ارکان خطبه فدکیه شاخصه های تبلیغی و ویژگی های آن را مشخص خواهد کرد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که احیای حق ولایت مهم ترین مشی حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابله مخالفان ولایت بود، تصریح کرد: آن حضرت دفاع از جایگاه ولایت را بر خود واجب می دانست و همواره در برابر منحرفان مسیر ولایت و امامت به طور جدی ایستادگی کرد.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که امروز دفاع از ولایت  را باید از آن بانوی ارزشمند اسلام آموخت، خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه امروز عده ای تنها شعار ولایت مداری سر می دهند، اما در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، الگوگیری از ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه(س) را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز بهره گیری از الگوی فاطمی یک ضرورت مهم برای جامعه ما است که توجه به آن از سوی مراکز دینی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه(س) همچنان در جامعه اسلامی ناشناخته مانده است، بیان داشت: یکی از مسائلی که نسبت به آن غفلت شده، بعد علمی آن بانوی ارزشمند اسلام است که با تحلیل و بررسی دقیق خطبه فدکیه می توان به عمق آن پی برد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که برای درک مقام معنوی و فضایل آن حضرت کافی است به روایات رسول گرامی اسلام در این خصوص مراجعه کنیم، گفت: با تأملی بر سخنان گوهر بار نبی گرامی اسلام متوجه خواهیم شد که حضرت فاطمه(س) از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود است.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند امام جمعه فرمانده فرهنگی شهر محسوب می شود، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در جامعه بهره گیریم.

وی از نماز جمعه به عنوان یکی از مهم ترین رویش های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: این پایگاه عبادی و سیاسی یکی از مهم ترین مراکز روشنگری و آگاهی دادن به جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که با بیان این که ائمه جمعه هر هفته با شناخت دقیق از توطئه دشمنان با آگاهی دادن به مردم آن توطئه ها را خنثی می کنند، خاطرنشان کرد: تربیون های نماز جمعه عامل وحدت در جامعه اسلامی هستند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، با اشاره به این که ملت بزرگ ایران اسلامی هر هفته با حضور گسترده خود در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه وحدت و همبستگی خود را به رخ جهانیان می کشند، تصریح کرد: سخنانی که امام جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه هر هفته بیان می کند اثربخشی بسیار مناسبی در سطح جامعه خواهد داشت.

وی، نقش نماز جمعه در استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه دستاوردهاي انقلاب را براي مردم تبيين كرده و با اطلاع‌رساني به مردم دلگرمي، قوت قلب و اميد می دهند.

امام جمعه بهشهر بر ضرورت حضور پررنگ تر مدیران و مسؤولان در نماز عبادی سیاسی جمعه هر هفته تأکید کرد و بیان داشت: باید با برنامه های متنوع تری بستری را برای جذب نسل جوان در صفوف نماز جمعه فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha