پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد حسینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت معرفی حضرت زهرا(س) به دنیا، گفت: کلام پیامبر اسلام(ص) در مورد حضرت که فرمودند «فاطمه پاره تن من است» صرفاً رابطه پدر و فرزندی نیست، بلکه بیان یک واقعیت است که فاطمه پاره ای از فضائل اخلاقی، دیانت، اخلاق و وفای به عهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سوگواری در بیت مرحوم آیت الله باریک بین، با حضور استاندار قزوین و جمعی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه استان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد  محمدحسینی در سخنانی گفت: خداوند با همه عظمت خود، کاری جز مواظبت و مراقبت از ما انسان‌ها در طول روز ندارد، خداوند خود را مشغول مراقبت از ما می‌کند و چه بیچاره است کسی که در محضر خداوند مرتکب گناهی شود.

وی افزود: یکی از چیزهایی که خداوند پشت پرده نگه می‌دارد، مقام معنوی افراد است، خداوند آنها را پنهان می‌کند که گاهی خود فرد هم از آن بی‌اطلاع است.

وی اظهار کرد: جوانان به الگویی صحیح برای ادامه زندگی خود نیازمند هستند که بهترین نوع آن پیروی از حضرت زهرا(س) است، علاوه بر گریه و عزاداری‌ در عزای ایشان لازم است به سیره حضرت عمل کنیم، برای همین مقام معظم رهبری درباره ایام فاطمیه فرمودند: زندگی فاطمی از کار و عبادت تشکیل شده است.

 حجت الاسلام محمدحسینی تصریح کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) فراتر از آن است که بتوان با توصیف های ظاهری، ایشان را ترسیم کرد، او دنیایی از معنویت، ایمان، اخلاص، رشادت و فداکاری است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: کلام پیامبر اسلام(ص) در مورد حضرت که فرمودند «فاطمه پاره تن من است» صرفاً رابطه پدر و فرزندی نیست، بلکه بیان یک واقعیت است که فاطمه پاره ای از فضائل اخلاقی، دیانت، اخلاق و وفای به عهد می باشد.

وی اظهار کرد: شخصیت و ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از جهات مختلف قابل بررسی و تحلیل است، به ویژه این که ایشان دارای 2 مقام مهم عصمت و شفاعت هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز برای زن مسلمان، جامعیت، زهد و وفای به عهد حضرت زهرا(س) باید الگو باشد، ما نباید تنها در ایام فاطمیه، برای حضرت عزاداری کنیم، بلکه باید ایشان را الگوی زن مسلمان در جهان قرار دهیم.

 وی ادامه داد: مظلومیت و محبوبیت حضرت زهرا(س) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،چرا که هم مظلومیت حضرت زهرا(س) برای ما بسیار معنادار است و هم محبوبیت حضرت زهرا(س) برای ما حامل معارف عمیق دینی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha