سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر بهترین وسیله برای جستن حقیق و پاسداشت فضائل اخلاقی است گفت: قرآن برترین کتاب هنر و مقدس ترین و بزرگترین مخلوق غیر انسانی خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نقاشی خط آیات یزد، با اشاره به اینکه امروزه نقاشیخط ابزاری برای ارائه حق و زیبایی های بیشتر حقیقت است گفت: آنچه بین ظاهر و باطن آشتی برقرار می کند و طبیعت را تابنده نشان می دهند جز فضائل اخلاقی است.

وی افزود: حقیقت از دل های ما دور نیست و آشکار، تابنده و زیبا است اما هنر بر دلربایی و فریبندگی و دوست داشتنی بودن بیشتر حقیقت می افزاید و به صورت خاص خوشنویسی و نقاشی‌خط می تواند محل کسب درآمدی پاکیزه باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر قرآنی که به گمان ما چیزی غیر از هنر انسانی نیست دستمایه ای از پاسداشت حقیقت است، خاطرنشان کرد: اگر ما هنر را برای حقیقت و پاسداشت فضائل اخلاقی و تعالی بجوییم در این صورت موفق خواهیم بود.

فقهی زاده تصریح کرد: "نقاشی‌خط" بیش از برخی هنرهای دیگر موجب می شود ما درنگ کنیم و در آستان مقدس حقیقت و آموزه های ناب انسان بایستیم.

وی گفت: قرآن برترین کتاب هنر و مقدس ترین و بزرگترین مخلوق غیر انسانی خداوند است که معجزه انسانی مخلوق خدا و معجزه هنری و بیانی مخلوق خداست که هنر در جای جای آن متجلی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بدون شک موقعیت ایران اسلامی در عرصه هنرهای دینی در جهان ممتاز است که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 26 دوره موفق نمایشگاه موفق بین المللی قرآن کریم را در سطحی بسیار فاخر برگزار کردیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha