شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: الگوبرداری از فضایل اخلاقی و شخصیتی ایشان برای یک زمان و یک جامعه نیست، بلکه برای همه زمان‌ها و همه جامعه‌ها نیاز و ضرورت است و امروز باید ولایتمداری حضرت معصومه(س) در بین بانوان جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام محمد محبی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و تسلیت به مناسبت درگذشت عالم جلیل‌القدر و استاد برجسته حوزه علمیه قزوین مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی، اظهار داشت: مرحوم طهماسبی نمونه اخلاق و تقوا بودند و همیشه در تمام برنامه‌های خود مسئله نظم را به‌دقت رعایت می‌کردند.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: این استاد برجسته حوزه علمیه علاوه بر اینکه در منصب امامت جمعه شهرستان الوند فعالیت داشتند، در مدارس علمیه استان قزوین ارتباط خوب پدرانه با طلاب جوان داشتند و هیچ‌گاه گلایه و شکایتی از سوی طلاب از این معلم اخلاق نداشتیم.

وی افزود: جای این عالم جلیل‌القدر انصافاً در حوزه علمیه قزوین خالی است و رحلت این افراد برجسته و با تقوا ضربه سنگینی به علم و معنویت است.

حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: از همان روزهای اول که ایشان در شهرستان الوند مسئولیت خطیر امام جمعه را بر عهده گرفت و دعوت وی برای تدریس در حوزه علمیه قزوین، این‌طور بیان می‌داشتند که زندگی بنده وقف حوزه علمیه است و خیلی به این امر توجه جدی داشتند.

وی به ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت و بیان کرد: عالمه بودن و همراهی ایشان با امام زمانشان از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است که نه‌تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایتمداری باید از ایشان الگوبرداری کنند.

حجت‌الاسلام محبی تصریح کرد: الگوبرداری از فضایل اخلاقی و شخصیتی ایشان برای یک‌زمان و یک جامعه نیست، بلکه برای همه زمان‌ها و همه جامعه‌ها نیاز و ضرورت است و امروز باید ولایتمداری حضرت معصومه (س) در بین بانوان جامعه تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: بسیاری از علما حتی در نقل‌های تاریخی علاوه بر حل مشکل معنوی، مشکلات علمی و مادی خود را با توسل به آن بانوی بزرگوار اسلام حل می‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha