پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسینی

حوزه/کارشناس علوم دینی گفت: خداوند انسان را آفرید و راه سعادت را از طریق اولیا و پیامبران بیان نمود، اما متاسفانه پیروی از هوای نفس زندگی را برای انسان سخت و مشقت آور کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمد حسینی صبح امروز در جمع اعضای خانواده کارکنان مرکز پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی حوزه علمیه قزوین  که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به تاکید اسلام بر امر ازدواج آسان و تحکیم خانواده افزود: شیوه ها و حدودی که در اسلام برای امر مهم و حساس ازدواج به تفصیل بیان شده، راهی به سوی استحکام آن و چارچوبی برای رسیدن آن به فرجامی نیک و سعادت مندانه است.

وی افزود: بنابراین زندگی موفق در پناه ازدواجی موفق و ازدواج موفق درگرو عمل به دستورات روشن گرانه دین مبین اسلام است.

 وی با اشاره به نکاتی در باره ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س)، مرحله اول زندگی سعادتمندانه را ازدواج بر مبنای دستورات اسلام از جمله ساده زیستی در تمام شئون زندگی دانست و افزود: قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ی ذهنهای کوتاه مادی و اشرافی است، امکان هر نوع حرکت صحیحی را از جامعه می گیرد.

 کارشناس خانواده با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه در مورد علت آن  بیان داشت: در بررسی علل و عواملی که خانواده ها را در آستانه فروپاشی قرار می دهد به این موضوع می رسیم که زوجین از ارزشها و تعالیم اهل بیت علیهم السلام در مورد نحوه تشکیل زندگی و رفتار با همسر فاصله گرفته اند.

حجت الاسلام محمد حسینی تصریح کرد: انسان هرچه از نظرعلم و ایمان و فضائل اخلاقی بالا برود، تا همسر اختیار نکند به کمال مطلوب نمی‌رسد وهیچ چیز دیگر جای ازدواج و تشکیل خانواده را نمی‌گیرد.

 وی افزود: ازدواج و تشکیل کانون خانواده آن‌چنان در وجود انسان تأثیر می‌گذارد، ارزش او را بالا می‌برد و شخصیت او را رشد می‌دهد که اعمال و عبادت‌هایش نزد خداوند و فرشتگان از ارزش والایی برخوردار شده و ارزش آن‌ها چند ده برابر می‌شود.

این کارشناس دینی بیان داشت: باید توجه داشت حضرت زهرا (س) و امیرمومنان (ع) واقعا خوشبخت بوده اند؛ اگرچه خانه شان گلی و فرششان گلیم بوده است؛ اما چون همه آنچه را که لازم بود در خود شکوفا کردند خوشبخت واقعی بوده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha