سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نقی پور فر

حجت الاسلام نقی پورفر گفت: حوزه باید حساسیت بسیاری به تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد و این که در جامعه فساد و فحشا زیاد شود، به این دلیل است که ما به وظایف خودمان عمل نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ولی الله نقی پور فرامروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با موضوع «خانواده در اسلام» به سخنرانی پرداخت و گفت: حفظ نظام، دین و خانواده سه اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه حفظ خانواده و ناموس اساس حفظ دین و نظام است، تصریح کرد: اگر خانواده و ناموس صدمه ببیند دیگر هیچ ارزشی از اصالت برخوردار نخواهد بود.

محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه جامعه‌ای که به خانواده توجه لازم را نداشته باشد آن جامعه در خطر خواهد بود، گفت: در روایت داریم اگر ازدواج دیر هنگام اتفاق بیفتند جوان تنها می‌تواند دو سوم دینش را حفظ کند.

وی افزود: خانواده تنها سازمان اصیل اسلامی است و همه سازمان‌های اجتماعی در خدمت خانواده می‌توانند معنای صحیحی داشته باشند.

حجت الاسلام نقی پورفر با بیان اینکه در اسلام ورود مجرد در فعالیت‌های اجتماعی ممنوع است، گفت: وقتی اسلام تا این اندازه برای ازدواج ارزش قائل است ما باید در جامعه شرایط ازدواج آسان را فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: جامعه‌ای که مجردها در آن زیاد باشند مرضی خدا نیست و مطمئناً در آن جامعه فساد و فحشا بیشتر خواهد شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم گفت: حوزه باید حساسیت بسیاری به تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد و این که در جامعه فساد و فحشا زیاد شود، به این دلیل است که ما به وظایف خودمان عمل نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: در دین اسلام احسان به پدر و مادر واجب است حتی اگر ظالم و کافر باشند؛ این حکم اسلام نشان‌دهنده حرمتی است که این دین برای خانواده سالم قائل است.

حجت الاسلام نقی پورفر گفت: مشاوره یکی از راه‌های حفظ و تحکیم خانواده است و می‌تواند خانواده‌ها را از خطر گسیختن نجات دهد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha