پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مازندران به نقش مهم خانواده در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی بسیار مهم است و جایگاه خانواده هم در کنترل رفتارهای اجتماعی بسیار پر رنگ و برجسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در حاشیه کارگاه تخصصی جمعیت بانوان فرهیخته استان، گفت: جمعیت بانوان فرهیخته باید در جهت رفع و یا ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت انتخابات اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان و انتخاب اعضاء هیأت مدیره آن برای دومین مرحله در استان افزود: رصد نیازهای فرهنگی امروز جامعه از ضروریات است و نقش  بانوان در فضای فرهنگی جامعه بسیار نقش برجسته ای است به همین دلیل باید با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند در راستای ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی اقدامات جدی تری صورت گیرد.

حجت الاسلام روحانی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله خانواده و نقش تعلیم و تربیت در محیط خانه و خانواده و جامعه  اشاره و تاکید کرد: موضوع تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی بسیار مهم است و جایگاه خانواده هم در کنترل رفتارهای اجتماعی بسیار پر رنگ و برجسته است و باید جمعیت بانوان فرهیخته در جهت تحکیم بنیان های خانواده هم برنامه ریزی دقیق و هدفمندی داشته باشد .

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به ظرفیت حضور بانوان فرهیخته در حوزه فرهنگ و ایفای نقش آنان در جهت آگاهی بخشی اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه آموزش نیازمند تحولی نو در عرصه های مختلف آموزشی و فرهنگی هستیم و تولید محتوای فرهنگی غنی برگرفته از معارف قرآن و آموزه های دینی در حوزه خانواده امروز امری اجتناب ناپذیر است.

وی خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفتی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتاری‌های غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب اجتماعی بی‌تأثیر نبوده است.

حجت الاسلام روحانی نیا با ضروری خواندن حضور بانوان در عرصه های فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید بیش از پیش از توان و ظرفیت بانوان در ترویج باورهای دینی جامعه بیشتر بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندرانبا بیان این که بانوان فعال در عرصه های دینی و فرهنگی در هدایت فرهنگی جامعه نقش تأثیرگذاری دارند، افزود: حضور تأثیر گذار بانوان فرهیخته در سطح اجتماع بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به این که نقش بانوان فرهیخته در ترویج مبانی دینی و فرهنگی در جامعه بی بدیل و کم نظیر است، تصریح کرد: حضور تأثیرگذار بانوان در بسیاری از عرصه های دینی و فرهنگی نشان دهنده توان بالای آنها است که نباید از این مسأله غافل بود.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می کند بی عفتی و بدحجابی را در جامعه اسلامی رواج دهند، خاطرنشان کرد: باید با ترویج الگوهای دینی به ویژه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مانع از تحقق توطئه دشمنان در این خصوص شویم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران به نقش تربیتی مادران در طول انقلاب پرداخت و اظهار داشت: تربیت فرزندانی انقلابی و صالح از سوی مادران در کانون انقلاب تضمین کننده مسیر انقلاب بود و این مسیر با تلاش بانوانی انقلابی همچنان ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، بانوان را رکن مهم نظام تربیتی در جامعه عنوان کرد و گفت: تربیت فرزندانی صالح برای پدر و مادر نعمت است و به ویژه بانوان در عرصه تربیت دینی تلاش جدی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به برگزاری کارگاه های تخصصی ویژه بانوان فرهیخته استان تصریح کرد: این کارگاه های آموزشی با هدف به روز شدن اطلاعات و بالابردن سطح آگاهی های مجموعه جمعیت بانوان فرهیخته استان برنامه ریزی شده است و باید این کارگاه ها در طول سال تداوم پیدا کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha