جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه محمدیه قائمشهر با بیان اینکه روحانیت دفاع از اسلام و انقلاب را وظیفه و تکلیف خود می داند، افزود: روحانیت ثابت کرده تا پای جان مدافع آرمان ها و ارزش های انقلاب خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت محمود خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در نشستی بصیرتی که با حضور جمعی از طلاب و روحانیان در این مدرسه علمیه برگزار شد، بر ضرورت رصد دقیق هجمه های دشمنان علیه دین و ارزش های دینی تاکید کرد.
 
وی با بیان این که شناخت دقیق از وضیعت موجود و همچنین اشراف کامل بر تحرکات ضد دینی و فرهنگی دشمن، بستری را برای مقابله با تهدیدهای دشمنان فراهم خواهد کرد، افزود: متاسفانه در بسیاری موارد به دلیل عدم شناخت صحیح امکان پاسخگویی به تهدیدات دشمن وجود ندارد.
 
حجت الاسلام خوبانی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیان به عنوان هادی و راهنمای جامعه رسالت سنگینی در برخورد با هجمه های دشمن به عهده دارند، خاطرنشان کرد: نباید به وضع موجود راضی باشیم بلکه باید با ورود مستمر به عرصه های فرهنگی و اجتماعی به نیاز جامعه پاسخ صحیح دهیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند بهره گیری از ظرفیت حوزه و روحانیت است، بیان داشت: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی است و به همین دلیل امروز وظیفه حوزویان در حراست از انقلاب سنگین تر از دیگر مجامع است.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که هدف امروز دشمن ناکارآمد جلوه دادن مراکز دینی و حوزوی است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند جایگاه حوزه و روحانیت را نزد مردم تضعیف کند.
 
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و علما همواره مرجع امین و قابل اعتماد فکری در جامعه اسلامی بوده اند، افزود: هدف دشمن از تبلیغات دروغین، تخریب چهره حوزه در نگاه مردم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها تلاش کنیم جایگاه و قداست حوزه و روحانیت در جامعه حفظ بماند، تصریح کرد: دشمن با تخریب چهره حوزه در حقیقت به دنبال تخریب چهره اسلام ناب است.
 
حجت الاسلام خوبانی، حوزه های علمیه را پشتوانه فکری و فرهنگی مهمی برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت در چهار دهه اخیر بزرگترین پشتیبان و حامی انقلاب در برابر هجمه ها و توطیه های دشمنان بوده اند.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان انقلاب امروز از همه سو علیه این انقلاب بسیج شده اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی حوزویان بیش از هر زمان دیگری باید در صحنه دفاع از انقلاب حاضر باشند.
 
وی با بیان اینکه حوزه و روحانیت همواره صادقانه و با خلوص نیت در خدمت به دین و انقلاب حاضر بودند، بیان داشت: این قشر مهم جامعه علیرغم همه نقش آفرینی ها در عرصه های مختلف هیچ گاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نیز نبوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیشترین فشار و هجمه در چهار دهه اخیر به سمت حوزه و روحانیت بوده، خاطرنشان نشان کرد: این هجمه ها هیچ گاه مانعی برای عمل به وظیفه روحانیت نشده است.
 
مدیر مدرسه محمدیه قائمشهر با بیان این که روحانیت دفاع از اسلام و انقلاب را وظیفه و تکلیف خود می داند، افزود: روحانیت ثابت کرده تا پای جان مدافع آرمان ها و ارزش های انقلاب خواهد ماند.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره این که امروز بیش از هر زمان دیگری باید فکر انقلابی در میان حوزویان ترویج و گسترش پیدا کند، بیان داشت: حوزه انقلابی سد محکمی در برابر هجمه ها و توطیه های دشمنان علیه دین و انقلاب خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه روحانیت آگاه تر و هوشیارتر از هر زمان دیگری در صحنه حاضر است، افزود: دشمن بداند تا حوزه و روحانیت صحنه گردان هستند اجازه کوچکترین تحرک علیه انقلاب را به آنها نخواهند داد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha