یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که حوزه های علمیه و روحانیت نقش محوری و اساسی در تبیین دستاوردهای انقلاب بر عهده دارند، گفت: روحانیت با نفوذ کلام خود در جامعه می تواند دستاوردهای ارزشمند انقلاب را بیشتر برای مردم به ویژه نسل جوان مطرح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر چهارشنبه شب در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی این شهرستان، امتیاز انقلاب اسلامی ایران را بازگشت دین از حاشیه به متن زندگی مردم و پیشرفت جامعه به سمت دینی‌شدن و معنویت‌گرایی عنوان کرد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با هدف برچیدن حکومت طاغوت از سر ملت ایران قیام کردند، افزود: ایمان بدون نفی طاغوت و بندگی خدا معنی و مفهومی ندارد و نهضت امام راحل نیز همین هدف به صورت کامل دیده شده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که رژیم سفاک طاغوت برای اهداف پلید، غیر دینی و انسانی خود به هر اقدام ظالمانه و غیر انسانی دست می زد، خاطرنشان کرد: این ایامی که در آن قرار داریم یادآور همبستگی تاریخی ملت بزرگ ایران در دفاع از اسلام ناب و سرنگونی رژیم طاغوت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت ملت ایران و تبعیت محض از رهبری نظام پیروزی نهضت امام راحل را رقم زد، تصریح کرد: ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل سیاست های غلط رژیم حاکم به پایین ترین حد ممکن در عرصه داخلی و خارجی تنزل یافته بود.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی الگوی جدیدی را در عرصه مدیریت جهانی ارائه داد، گفت: امروز بسیاری از ملت های جهان از شیوه مدیریت در ایران اسلامی برای خود الگو می گیرند.

وی بیداری ملت های آزادی خواه و ظلم ستیز را یکی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب بسیاری از ملت های جهان در خواب غفلت به سر می برند که با انقلاب سال 57 ملت ایران از آن غفلت تاریخی خارج شدند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که انقلاب اسلامی اقتدار، کرامت، آزادی و استقلال را به ملت ایران هدیه کرد، خاطرنشان کرد: رژیم طاغوت به دلیل وابستگی های شدیدی که به آمریکا و انگلیس داشت همه این عناصر مهم را از دست داد و ملت ایران را نزد دیگر ملت های جهان خوار و ذلیل کرد.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که شاه به ابزاری برای تأمین منافع آمریکا و انگلیس در منطقه تبدیل شده بود، تصریح کرد: مسؤولان کشور استقلال خود را به کلی از دست داده بودند و در همه امور وابستگی کامل به غرب داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وضعیت قبل از انقلاب اوج ذلت و وابستگی ملت به غرب بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، ملت ایران از این وابستگی و ذلت رهایی داد و اقتدار و استقلال واقعی را به این کشور بازگرداند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که نهضت انقلاب اسلامی موجی از خوشحالی را در قلوب ملت های محروم و مستضعف جهان ایجاد کرد، گفت: اما در عین حال موجب غم و ناراحتی بسیاری از کسانی شد که سال ها بر سر مردم مظلوم کشورمان حکومت می کردند.

حجت الاسلام خوبانی از انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه یاد و تاکید کرد: این شجره طیبه باید با همه جود حفظ شود و در انتقال ارزش ها و دستاوردهای انقلاب تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یوم الله دهه فجر تجلی وحدت و همبستگی ملت ایران برای بیرون راندن طاغوت و پایه گذاری حکومت دینی و مردم سالار است، خاطرنشان کرد: فجر انقلاب تحولی برای مردم و میهن اسلامی به شمار می آید و باید قدر آن را دانست.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین و ارزش های الهی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد و مردم در خفقان کامل باید به امور دینی خود می پرداختند، تصریح کرد: اما انقلاب اسلامی موجب بازگشت دین از حاشیه به متن زندگی مردم و جامعه شد.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که حضور دین و ارزش های اسلامی در متن جامعه، بستری را برای رشد و تعالی کشور فراهم کرد، بیان داشت: این در حالی است که بدخواهان انقلاب، دین را افیون ملت ها و عامل عقب ماندگی و بدبختی کشور عنوان می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران در سایه دین و ارزش های الهی امروز به یک کشور قدرتمند جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: با قدرت می توان گفت هیچ طرح و برنامه ای امروز بدون نقش آفرینی ایران اسلامی در منطقه قابلیت اجرایی شدن نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی موجب شکست طرح های استعماری و استکباری دشمنان در منطقه و سایر نقاط جهان شده است، گفت: امروز ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی به پیشرفت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دست پیدا کرده اند که دیگر قدرت های جهانی را متحیر کرده است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که به طور حتم یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان در این ایام انجام داد تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه آن با گذشته است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب تلاش می کنند این نظام را ناکارآمد و عامل عقب ماندگی ایران جلوه دهند که باید به این شبهه افکنی ها پاسخ مستدل داده شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که حوزه های علمیه و روحانیت نقش محوری و اساسی در تبیین دستاوردهای انقلاب بر عهده دارند، گفت: روحانیت با نفوذ کلام خود در جامعه می تواند دستاوردهای ارزشمند انقلاب را بیشتر برای مردم به ویژه نسل جوان مطرح کند.

وی با بیان این که نسل جوان جامعه دوران پر فراز و نشیب انقلاب را ندیده اند و نمی دانند که چه تلاش هایی بسیاری برای استقرار این انقلاب کشیده شده است، افزود: این روحانیت معظم است که می تواند در منبرها و خطبه های تبلیغی خود وضعیت دوران قبل و بعد از انقلاب را برای مردم بازگو کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha