شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اکرم(ص) همواره فاطمه(س) را احترام می‌کرد و این امر نه به‌علت نسبت پدر و فرزندی بلکه به خاطر ارزش‌گذاری پیامبر به مقام و شأن دختر بزرگوارش بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در جمع محققین وکارکنان انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک ایام  ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه(س) زمانی که احساس کرد ضربه‌ای به مقام امامت حضرت علی(ع) وارد می‌شود، نه به‌خاطر اینکه علی(ع) همسر اوست، بلکه برای دفاع از امام زمان خود وارد صحنه شد و با کسانی که قصد ضربه زدن به این مقام را داشتند، برخورد کرد و در نهایت نیز به شهادت رسید.

وی افزود: این بانوی بزرگوار نه تنها در داخل خانه زنی نمونه بود، بلکه در عرصه‌های اجتماعی نیز به‌وقت لزوم حضور یافته و شخصیت اجتماعی خود را نمایان می‌کرد ، که  به‌عنوان مثال در جنگ احد، حضرت زهرا (س) علی‌رغم فاصله زیاد مکه تا احد، عازم آنجا شده و به مداوا و درمان زخمی‌های جنگ پرداختند.

این استاد حوزه ادامه داد: حضرت فاطمه اطهر (س) نمونه بی‌نظیر تقوی، خداترسی و ولایت مداری هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حضرت زهرا که پیامبر اسلام (ص)، ایشان را نور چشم و ام ابیها نامیدند، الگوی پارسایی و ادب هستند ومبلغان، وعاظ، مداحان و پژوهشگران در توصیف حضرت زهرای مرضیه(س)، صرفا به بیان مصائب حضرت در پشت در بسنده نکنند؛ البته این موضوع نیز در جای خود، لازم و شایسته است اما باید فضایل و آموزه های دخت گرانقدر پیامبر (ع)، بیشتر تبیین شود.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) همواره فاطمه(س) را احترام می‌کرد و این امر نه به‌علت نسبت پدر و فرزندی بلکه به خاطر ارزش‌گذاری پیامبر به مقام و شأن دختر بزرگوارش بود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد، الگویی جاودان برای حیات طیبه انسان‌ها هستند اما ولایت پذیری ایشان می‌تواند برای امروز و فردای همه پیروان مکتب اسلام الگو باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: کلام پیامبر اسلام(ص) در مورد حضرت که فرمودند «فاطمه پاره تن من است» صرفا این رابطه پدر و فرزندی نیست بلکه بیان یک واقعیت است که فاطمه پاره ای از فضائل اخلاقی، دیانت، اخلاق و وفای به عهد می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha