جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه

حوزه/ طلاب و روحانیون قزوین با انتقاد شدید از ممانعت میراث فرهنگی از دفن شهید گمنام در مدرسه شیخ الاسلام، تصریح کردند: اگر این میراث داران عزت و غیرت اسلامی –ایرانی نبودند، کدام میراث فرهنگی برای کشور باقی مانده بود که شما مسئول آن باشید؟ به راستی اگر این شهیدان نبودند، اکنون شما در کجای این کشور قرار داشتید ؟ا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، جمعی از طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه استان قزوین در بیانه ای با اعتراض به ممانعت اداره میراث فرهنگی استان قزوین از دفن شهدای گمنام در مدرسه علمیه شیخ الاسلام، تصریح کردند: این اقدام چیزی جز بی اعتنایی و بیگانگی با فرهنگ جهاد و شهادت و دور افتادن از آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی توجیه دیگری ندارد.

طلاب و روحانیون قزوین در ادامه این بیانیه آورده اند: اگر این میراث داران عزت و غیرت اسلامی –ایرانی نبودند، کدام میراث فرهنگی برای کشور باقی مانده بود که شما مسئول آن باشید؟ به راستی اگر این شهیدان نبودند، اکنون شما در کجای این کشور قرار داشتید ؟ا

متن بیانیه اعتراضی طلاب و روحانیون قزوین بدین شرح است.

بسم رب الشهداء والصدیقین

 خدا می داند که راه و رسم شهدا کور شدنی نیست و این ملت و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهدبود «امام خمینی (ره)»

 هنوز از یاد نبرده ایم که در سال های آغازین انقلاب اسلامی، دشمنان اسلام و انسانیت چگونه به مرز و بوم کشور عزیزمان حمله کردند و چگونه قصد کرده بودند تا ردای عزت وآ زادگی مردم ایران را با ردای ذلت و بندگی تعویض کنند.

هنوز از یاد نبرده ایم که چگونه در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و دلیر مردان غیور این خطه پاک جان خود را در راه اسلام و قرآن هدیه کردند و رفتند تا همچنان این مردم ولایت مدار عزیز و سربلند بمانند.

رفتندتا امنیت و آسایش را به همگان هدیه کنند و فرد –فرد ملت ایران از دانشجو و کارمند و کارگر گرفته تا کاسب و استاد و مسئول بتوانند در امنیت کامل به زندگی و انجام وظایف خود بپردازند.

 هنوز از یاد نبرده ایم که ما هم در برابر این همه ایثار و گذشت وظایفی داریم و کمترین وظیفه خود را زنده نگاه داشتن یاد و نامشان می دانیم.

سال هاست که ما طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه استان قزوین –حوزه ای که نسبت سایر اصناف بیشترین درصد شهدا را دارد- منتظر خاکسپاری یکی از شهدای گلگون کفن در مدرسه علمیه شیخ الاسلام هستیم.

منتظریم که در حوزه متبرکه قزوین میزبان کبوتران عاشق خمینی و رادمردان عرصه عشق و غیرت مداری باشیم، اما با بهت و ناباوری شاهدیم که مسئولین میراث فرهنگی استان قزوین به بهانه های مختلف اجازه چنین کاری را نمی دهند.

بهانه هایی که جز بی اعتنایی و بیگانگی با فرهنگ جهاد و شهادت و دور افتادن از آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی توجیه دیگری ندارد.

ما طلاب، اساتید و روحانیون حوزه علمیه قزین به مسئولین میراث فرهنگی استان توصیه می کنیم که قدری به خود آیید و شاکر نعمت و مجاهدت شهیدان گلگون کفن باشید.

به راستی اگر این شهیدان نبودند، اکنون شما در کجای این کشور قرار داشتید ؟ا

اگر این میراث داران عزت و غیرت اسلامی –ایرانی نبودند، کدام میراث فرهنگی برای کشور باقی مانده بود که شما مسئول آن باشید؟

ما طلاب حوزه علمیه قزوین در ورود به 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی به مسئولین میراث فرهنگی استان قزوین که هنوز از خواب بیدار نشده و پیام انقلاب و شهدا را دریافت نکرده اند توصیه می کنیم که قدر خون شهدا را بدانند و در مقابل گسترش فرهنگ جهاد و شهادت مانع تراشی نکنند.

 

                       

                       

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    به نام خدا توسط مسئولین و دولت مردان کشور غیور ایران بعضی از کارها که شایسته شهدا نیست دارد صورت میگیرد که بعضی وقتها انسان را مات و مبهوت می کند. باید این دوستان میراث و آثار باستانی را یک جلسه ماموریتی اعزام به سوریه کنیم و به آنها نشان بدهیم میراث سوریه چگونه و به دست چه کسانی از بین رفت و اگر این شهدای گمنام و با نام این خاک نبود امروزه باید آنها حیران و سرگردان می بودند. البته باید دقت کنیم مستقیم یا غیر مستقیم ما مردم این مسئولین را انتخاب می کنند. الم یعلم بان الله یری