شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی-نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این که دفاع از ولایت مرد و زن نمی شناسد، گفت: در فتنه ۸۸ یکی از مشکلات ما این بود که برخی خواص مهر بر دهانشان زده شده بود و با وجودی که مقام معظم رهبری فرمودند «أین عمار»، اما هیچ نگفتند و مردم خودشان متوجه شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، شب گذشته در حسینیه جماران بیرجند با بیان این که خداوند از خلقت انسان هدف بزرگتری داشته و برای او دو رکن برنامه و الگو لازم است، اظهار داشت: دین نفشه راه است و آنچه به عنوان آیین آسمانی انبیا و معصومین برای ما آورده اند، برنامه تکامل است که باید به آن موارد عمل شود و رکن دیکر الگو است که تجسم اعمال است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: خداوند 14 معصوم را برای بشر پیش بینی کرده و بین معصومین(ع) یک زن دارای مقام عصمت است و آنچه قابل برداشت است این که نقش حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار و کاملی برای زنان و مردان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که امام عسکری(ع) می‌فرماید «12 امام حجت خدا بر مردم هستند و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ما است»، افزود: الگو و مدل همه مادرانمان حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: اگر قرار است از حضرت زهرا(س) تبعیت کنیم باید ببینیم خداوند راضی است یا نه؟ اصل دوم توجه به رهبری است،حضرت زهرا(س)در برابر سخت ترین فشارها از اسلام، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) دفاع کرد.د ما هم باید این زندگی را الگوی خود قرار دهیم، چرا که در زندگی امروز ما هم شعب ابی طالب زیاد است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه خداوند همه را امتحان می‌کند که این امتحان ها گاهی سخت است که باید حواسمان به امتحان ها باشد، افزود: دو اتفاق برای حضرت زهرا(س) پیش آمد یکی ازدواج و دیگری حضور در صحنه جنگ و جهاد بود، حضرت زهرا(س) با مردی ازدواج کرد که مي‌دانست یک روز آسان ندارد، زیرا در لحظه لحظه زندگی شریک است.

وی با بیان اینکه باید در جریان انقلاب باشید، چه ایرادی دارد خانم خانواده در خانه اخبار رادیو معارف را دنبال کند گفت: حضرت زهرا(س) زمانی که پیامبر بر منبر مي‌رفت، حسن(ع) را می‌فرستاد که برو بنشین ببین پدر بزرگ بر منبر چه می‌گوید و اینگونه از اخبار روز با خبر می‌شد. الگو این است که شما خود را از انقلاب و فرامین رهبری جدا نکنید خیلی جاها زنان نقششان بیشتر از مردان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که حضرت زهرا(س) در سخت ترین شرایط به جمع کثیری از خواص مراجعه کرد خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) درِ دروازه مدینه گریه می کند، زیرا مردم علی را قبول ندارند فریاد می زند وای بر شما دين خدا را زیر پا گذاشته ايد درواقع اگر حضرت زهرا(س) نبود اثری از اسلام باقی نمي گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خطاب به بانوان گفت: اگر دیدید مردها همتی برای دفاع از ولایت ندارند، باید شما از ولایت دفاع کنید، چرا که دفاع از ولایت زن و مرد نمی شناسد، همان گونه که حضرت زهرا(س) خطبه خوانی بر سر خواص داشت که چرا ساکت هستید، کار دومش حرکت، تلاش و مراجعه به درب خانه خواص بود.

وی در پایان گفت: در فتنه 88 سکوت برخی خواص خیلی بد بود و یکی از مشکلات ما این بود که برخی خواص مهر بر دهانشان زده شده بود و با وجودی که مقام معظم رهبری فرمودند «أین عمار»، اما هیچ نگفتند و مردم خودشان متوجه شدند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha