یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان

حوزه/ رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در نشستی که توسط کمیسیون پیشنهادات این شورا برگزار شد، با اشاره به فضای مثبت حاکم بر شورا و نقش موثر آن گفت: وجود نمایندگان و صاحب نظران مکاتب مختلف در شورای ایدئولوژی اسلامی آن را به نهادی برای اجتهاد جمعی تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»؛ پروفسور قبله صادق ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در نشستی که توسط کمیسیون پیشنهادات این شورا برگزار شد، با اشاره به فضای مثبت حاکم بر شورا و نقش موثر آن گفت: وجود نمایندگان و صاحب نظران مکاتب مختلف در شورای ایدئولوژی اسلامی آن را به نهادی برای اجتهاد جمعی تبدیل کرده است.

زاهد الراشدی رئیس کمیسیون پیشنهادات شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان نیز در سخنان خود در این نشست این شورا را نهادی قانونی و با وظیفه ای مهم دانست و پیشنهادات شواری ایدئولوژی اسلامی پاکستان به پارلمان را سرمایه ای مهم معرفی کرد و بر لزوم عملی شدن آن ها تاکید کرد.

وی هم چنین به نقش شورای همبستگی ملی در وحدت گروه‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: شورای همبستگی ملی با ظرفیتی که دارد، می تواند ما را در عملی ساختن مصوبه ها کمک کند.

رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان این شورا را نعمتی بزرگ برای کشور دانست و گفت: تمام مکاتب و مذاهب در این شورا نماینده دارند و این امر ظرفیت خوبی را برای تصمیم جمعی فراهم آورده است.

سخنرانان و مهمانان دیگر این برنامه هم ضمن تقدیر از زحمات این شورا بر اهمیت آن تاکید کردند.

لازم به ذکر که شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان نهادی قانونی و رسمی است که بر تدوین و تصویب قوانین در مجالس این کشور مطابق با قرآن و سنت نظارت دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha