دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی میرزایی -  جامعه المصطفی

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی شیعه شناسی را یکی از عناوین حساس و مهم برای دشمنان اسلام برشمرد و گفت: شیعیان ضمن میراث داری سطوح علمی و دانشی بزرگ و پویا، با بهره گیری از مقوله های معنوی، شبکه تهدیدی عظیمی را در سطوح جهانی علیه استکبار ایجاد نموده اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی میرزایی، مشاور رئیس جامعه المصطفی، در هفتمین اجلاس سراسری انجمن ها و تشکل های فرهنگی با محوریت دشمن شناسی و استکبار ستیزی از منظر اسلام که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، تصریح کرد: مستکبرین و مستعمرین همواره از توسعه تعقل و تفکر و نیز توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع به سمت تعالی خوف دارد.

وی با بیان این که موضوع دشمن شناسی موضوعی نیست که بتوان آن را در یک جلسه مطرح و زوایای مختلف آن را بررسی نمود، اظهار داشت: مسئله امروز ما مسئله دو گانه دوست و دشمن است؛ این مهم اهمیت سرنوشت سازی را در زندگی ما ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با بیان این که استکبار ورزی بزرگترین سطح دشمنی در زمان کنونی است، اظهار داشت: مستکبران، دشمنان بزرگ ملت ها هستند؛ چرا که از توسعه و رشد جوامع انسانی خوف داشته، برای جلوگیری از فهم و درک انسان ها از شرایط و ظرفیت های پیرامونی، توطئه سازی می کنند.

امام خمینی(ره) برجسته ترین اندیشه ورز استکبار ستیز

مشاور رئیس جامعه المصطفی با اشاره به این که مسئله استکبار با مسئله دشمن شناسی پیوند عمیق و ناگسستنی دارد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین افرادی است که در نظریه استکبار و استعمار ستیزی تولید اندیشه نموده است.

وی لزوم ایجاد حساسیت نسبت به دشمن را یکی از بایسته های عصر کنونی دانست و یادآور شد: اجساس وجود دشمن و تقویت این موضوع بسیار مهم است؛ به گونه ای که در تعابیری، قرآن کریم در وصف شیطان آن را دشمن انسان بر شمرده، تاکید دارد که انسان باید به دشمنی آن به معنای عملی واقف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با تأکید بر این که قرآن کریم برجسته ترین کتاب دوست و دشمن شناسی است، یادآور شد: آیات الهی شبکه ای از دوستان و دشمنان انسان را که موانع سعادت را پیش روی او ایجاد می کنند، معرفی می کند.

عادی سازی حضور استکباری مهمترین توطئه دشمن

مشاور رئیس جامعه المصطفی در ادامه به برخی از عرصه های برائت در مواجه با دشمن اشاره نمود و اذعان داشت: انسان نباید در مقابل جبهه دشمن حساسیت خود را از دست دهد، چرا که عادی سازی حضور دشمن در قلب، ذهن و زندگی انسان یکی از مهمترین توطئه ها به شمار می رود.

وی عادی سازی حضور رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام را یکی از برجسته ترین مصادیق سلب حساسیت دشمنی از سوی استکبار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید دشمن شناسی را در مدیریت استراتژیک با مدل ها و شاخص های خاص آن تلقی نماییم؛ چرا که دشمن با بهره گیری از شبکه های بزرگ نرم افزاری و سخت افزاری به دنبال مقابله با سیر رشد و تکامل جوامع در حوزه های مختلف، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... است.

اطلاق شیطان بزرگ برملا کننده شبکه عظیم مدیریت دشمنی استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی اطلاق شیطان بزرگ به آمریکا توسط امام خمینی(ره) را عنوانی حقیقی و عینی دانست و یادآور شد: این عنوان حقیقی برملا کننده، شبکه عظیم مدیریت دشمنی توسط امریکا برای مقابله با پیشرفت ملت های اسلامی است.

وی با بیان این که در مدیریت استراتژیک، انسان باید آسیب شناسی قدرتمندانه ای داشته باشد، اظهار داشت: مواجهه با موانع مسیر تبیین ارزش های الهی و نقشه کلان انتقال فکری و معرفتی در گرو دشمن شناسی دقیق است؛ چرا که بدون دشمن شناسی درست فعالیت ها با شکست مواجه خواهد شد.

نقشه کلان انتقال معرفت و تبین ارزش های الهی در گرو دشمن شناسی دقیق

سخنران این همایش با تاکید بر این که رسالت های الهی همواره با نقشه های استکباری در تضاد است، اظهار داشت: مسئله تهدیدها یکی از اولویت های حوزه مدیریت استراتژیک به شمار می رود؛ باید چالش ها و عوامل فرا رو به خوبی شناسایی شود.

وی با بیان این که سرنوشت تمدن ها به نحوه و مدل پاسخگویی آن تمدن به چالش های پیش رو بر می گردد، تصریح کرد: چالش شناسی و درک درست از آن، از مهمترین کانون های دشمن شناسی قرآنی به شمار می رود؛ در این عرصه باید خطرها را به خوبی و به صورت جامع درک نمود.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی عدم شناخت صحیح نسبت به رژیم صهیونیستی را مهمترین روزنه عادی سازی آن در جوامع اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: درک نسبت بین چالش ها و نقشه عبور از آن، امر مهمی در پویایی تمدن ها است؛ بدون نگاه به آینده نمی توان نقشه ای را برای مقابله با دشمن ترسیم نمود.

سلب حساسیت نسبت به استکبار، مهمترین چالش پیش روی امت اسلام

وی با تأکید بر این که دشمنان از نقشه های تدریجی و گام به گام بهره گیری می کنند، ابراز داشت: عادی سازی قبح ها و سلب حساسیت نسبت به استکبار، مهمترین دسیسه ای است که دشمنان اسلام در مواجهه با امت اسلام به کار می گیرد.

مشاور رئیس جامعه المصطفی با اشاره به این که دشمن ممکن است در حوزه های مادی امتیازاتی را برای کسب امتیازهای معنوی واگذار نماید، خاطرنشان کرد: مستشرقین، ضمن بازشناسی آسیب های اجتماعی جوامع شرقی، مطالعات عمیقی را برای شناخت دقیق اقتضائات و شرایط اجتماعی، مذهبی و قومی آغاز نمودند، که این مهم به منظور استعمار جوامع شرقی به کار گرفته شده است.

تقویت بنیه های معنوی جوامع، تهدیدی عظیم علیه استکبار است

وی شیعه شناسی را یکی از عناوین حساس و مهم برای دشمنان اسلام برشمرد و ابراز داشت: شیعیان ضمن میراث داری سطوح علمی و دانشی بزرگ و پویا، با بهره گیری از مقوله های معنوی، شبکه تهدیدی عظیمی را در سطوح جهانی علیه استکبار ایجاد نموده اند.

سخنران این نشست با بیان این که دشمن در حوزه های فرهنگی و اندیشه ای فعالیت های منسجم و گسترده ای را برنامه ریزی نموده است، تصریح کرد: در دشمن شناسی باید افق تمدنی دشمن لحاظ گردد؛ چرا که دشمن به دنبال تحقق گفتمان تمدنی خود در عرصه های بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی در پایان با تأکید بر این که در برابر دشمن باید از همه ظرفیت های معنوی استفاده نماییم، خاطرنشان کرد: باید ابعاد مختلف ایجاد حس و نفرت به دشمن را تقویت نموده، ضمن بازسازی مفاهیمی چون برائت، اعتقاد فعلی نسبت به نقشه های شوم و مخرب دشمن داشته باشیم. توسعه انزجار درونی نسبت به دشمن مسئله مهمی است که اعمال ما را در مواجه با دشمن هوشیارتر می سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha