جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: روحانیت شیعه مکررا در طول تاریخ به اثبات رسانیده است که خود عامل به توصیه هایی است می کند و درعرصه پیشتاز بوده، روحانیت در دفاع مقدس با نثار خون و جان خود این مهم را اثبات کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: یکی از بزرگترین افتخارات شیعه، پیشتازی روحانیت در عمل به وظیفه  است.

وی با بیان اینکه تنها مکتبی که روحانیون آن  در انجام وظیفه در هر زمان، جلودا و همواره پیشتاز بوده اند؛ روحانیت شیعه است، تصریح کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی جمعیت کل روحانیون در کشور حدود 30 هزار نفر بود که نزدیک به 6 هزار نفر از انها در دفاعم قدس جانو خود را در راه اسلام نثار کردند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: این آمار گواه بر این دارد  که قریب به یک پنج  جمعیت کل روحانیون در آن زمان،شهید شده اند و این نشان از پیشتازی روحانسیت در دفاع از اسلام و انقلاب و انجام وظیفه  دارد.

وی در ادامه اشاره ای به جانبازان، ایثارگران و آزادگان روحانیو طلبه در دوران دفاع مقدس کرد و افزود: امروز جانبازان اگر ثوابی بیشتر از شهید نداشته باشند، کمتر نیست، ولی به شرطها و شروطها.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: خانواده بزرگ طلاب شاهد و ایثارگر  دستاوردهای بزرگی را دارند ولی باید برای حفظ آنها تلاش کنند و نگذارند آنها به راحتتی از دست برود.

وی ابراز کرد: روحانیون شاهد و ایثاگر حوزه علمیه باید  روحیه انقلابی خود را حفظ کنند و نگذارند هیچ امری موجبات خدشه به این افتخار بزرگ آنها شود.

در پایان مراسم از طلاب  وروحانیون  برتر شاهدو ایثارگر حوزه علمیه اصفهان تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha